País Valencià

EL CONSELL HA DE PORTAR EL GOVERN ESPANYOL ALS TRIBUNALS

ERPV 05/09/19
...hem de deixar de pidolar perquè l’experiència ens diu que
mai no ens donaran allò que és nostre, que ens pertany.

Fa tants anys que venim parlant de l’espoli que patim al País Valencià i de les desigualtats econòmiques i, per tant, socials que patim els valencians, que quasi fa nosa tornar al tema. A Esquerra Republicana del País Valencià mai se'ns podrà acusar de deslleialtat amb les institucions de la Generalitat; mai ha sigut ni serà tema de controvèrsia ni debat partidista per a nosaltres.

Ara bé, la situació de bloqueig que patim en aquests moments i el perill greu i ben real d’empitjorament ens fa exigir a aquells que comanden el Consell que prenguen mesures que vagen més enllà de la foto per a eixir del pas i frases buides que consolen el poble.

El govern de Pedro Sánchez ens retalla per desídia milions d’euros en bestretes i en la liquidació de l’IVA sota el pretext de ser un govern “en funcions”. Ara bé, estar en funcions no li ha impedit prendre decisions com ara signar una factura de 2083 milions d’euros en armament (que s’afegeixen als 4325 assignats en campanya electoral), com tampoc li ha impedit acordar una ajuda de 60 milions al Marroc per lluitar contra la “immigració il·legal” i la compra de vehicles per al Ministeri de l’Interior marroquí.

No cal seguir fent la llista de greuges comparatius perquè allò que ens preocupa no és el govern espanyol sinó el valencià.

Conscients que és complicat seure al govern valencià amb aquell que des de l’estat intenta posar-te la pota damunt, cal dir les coses pel seu nom. Només amb un concert econòmic podrem intentar eixir de la misèria a la qual ens tenen sotmesos de forma deliberada des de fa anys i panys.

Des que l’any 2006 Esquerra Republicana del País Valencià començàrem a denunciar l’espoli que patim fins ara, el terme s’ha assumit per part de les forces del Botànic i de bona part de la societat valenciana. Ha calgut més d’una dècada per què ho tingueren clar. El problema rau en el fet què no podem esperar 10 anys més fins que arribe el dia que tothom assumisca que el concert econòmic és el camí. Que el País Valencià no pot esperar que des de Madrid es condone el deute històric, o part d’ell com va demanar el president Puig a Pedro Sánchez el febrer passat. Ja no podem seguir demanant; hem de deixar de pidolar perquè l’experiència ens diu que mai no ens donaran allò que és nostre, que ens pertany. I quan ho fan, a més, els diners arriben en forma d’ampliació de la V21 sense importar-los les hectàrees d’Horta que destruiran per fer més carrils d’autovia, o del Port sense pensar tampoc en l’elevada contaminació marina, acústica i atmosfèrica que això comportarà. Ja n’hi ha prou. Els valencians i les valencianes necessitem ser amos del nostre present i del nostre futur.

Volem gestionar els nostres recursos i, des de la gestió pròpia ser solidaris amb la resta del món. Potser amb aquells que arriben en vaixell en compte d’amb un rei autoritari. S’ha acabat el temps de pidolar, el temps de l’almoina de l’amo. Quan l’amo no té cap mirament, l’única eixida és plantar-li cara, i la solució, malauradament, passa ara pels tribunals. Ha arribat el moment de demanar-li al Consell que porte Espanya als tribunals per no complir amb els acords que té amb el País Valencià. I que faça front comú amb aquells territoris en la nostra mateixa situació.

Demanem que es redrece la marxa del País Valencià cap a l’autogestió econòmica, social i política. Denunciem el govern d'Espanya als tribunals i, després, exigim la capacitat de manar d'allò que produïm amb l'esforç de la nostra ciutadania. Deixem-nos de frases fetes.