País Valencià

ESQUERRA REPUBLICANA DEL PAÍS VALENCIÀ PREPARA UNA LLISTA SOBIRANISTA PER A LES ELECCIONS DEL 10N.

ERPV. 2/oct/19

Esquerra Republicana del País Valencià es presenta a les eleccions al Congrés i el Senat espanyols del pròxim 10 de novembre i, en aquest sentit, està treballant per integrar a les seues llistes gent procedent de moviments socials així com altres col·lectius del municipalisme i del sobiranisme d’esquerres del País Valencià.

Des de la nostra formació política som ben conscients que ens trobem en un moment d’excepcional agressivitat contra els drets bàsics del poble valencià per part del govern espanyol. La negativa a parlar-ne del concert econòmic que ens permeta sobreviure econòmicament, com també a la recuperació del Dret Foral Valencià, els constants recursos al Tribunal Constitucional a lleis promulgades pel Consell, o la primacia dels interessos espanyols per damunt dels béns i el benestar dels valencians com estem veient en el cas de l’ampliació de la V-21 en són una bona prova.

I davant d’aquesta situació ja no ens podem acontentar amb peticions febles que queden en paper mullat o en una imatge a les xarxes. Cal que construïm una veu valenciana de debò que no tinga por a fer valdre els interessos del País Valencià a Madrid, sense lligams amb l’estat. Una veu que defense els drets fonamentals com la llibertat d’expressió i d’autodeterminació, i també el dret a una hisenda pública, el dret a regir-nos per les nostres pròpies lleis, el dret a tindre una xarxa de comunicació eficaç o el dret a preservar el nostre medi ambient per damunt d’interessos econòmics lligats al turisme, al transport de mercaderies radial espanyol entre d’altres.

Històricament des d’Esquerra Republicana del País Valencià hem concorregut amb altres forces amb les quals compartim posició sobiranista i d’esquerres. Ara però, i sota les sigles d’ERPV, estem bastint una candidatura on la gent que des de l’activisme social en diversos àmbits treballa per la sobirania territorial, legal, alimentària, cultural i política puga tindre veu.