País Valencià

ESQUERRA DEMANA A LA MINISTRA CARMEN CALVO QUE INFORME SOBRE L'ESCRIT DE L'ADVOCACIA DE L'ESTAT

DEMANEM A LA MINISTRA CARMEN CALVO QUE INFORME SOBRE L’ESCRIT DE L’ADVOCACIA DE L’ESTAT QUE OBLIGA LA GENERALITAT A COMUNICAR-SE EN CASTELLÀ.

Aquest migdia el grup Republicà i EH-Bildu han registrat una petició de compareixença de la Vicepresidenta i Ministra de la Presidència Carmen Calvo davant la Diputació Permanent perquè informe sobre l’escrit de l’advocacia de l’estat en el qual demana a la Generalitat Valenciana que es comunique amb la Generalitat de Catalunya i el Consell de les Illes en castellà.

Des d’Esquerra Republicana del País Valencià no podem consentir més extralimitacions per part dels diferents organismes de l’estat espanyol i recordem que tant des del punt de vista social com acadèmic arreu el món, ningú qüestiona la unitat de la llengua catalana.

El president d’ERPV, Josep Barberà, recomana «recordar a l’advocacia de l’estat que el valencià és com li diem al català els valencians i les valencianes, com també recordar-los que a totes les facultats de filologia catalana d’arreu el món o a la Real Academia de la Lengua Española es reconeix aquesta unitat. Per no parlar de la jurisprudència al respecte amb sentències que van en la mateixa línia.» Barberà també ha recordat la validesa de les dues denominacions (valencià i català) per a referir-se a la llengua.

Des d’ERPV lamentem que l’advocacia de l’estat es dedique a fer o a preparar el treball brut del clavegueram estatal en compte de parar la seua atenció en aspectes més greus com ara la defensa de l’estat de dret, greument ferit en aquests moments.