País Valencià

REGISTREM UNA PROPOSTA A LES CORTS PERQUÈ CONDEMNEN LA SENTÈNCIA I DEMANEN L'AMNISTIA

ERPV
17.oct.19

«Condemnar l’opció del sobiranisme republicà és condemnar la democràcia i el joc democràtic pel qual totes les forces polítiques treballen» Josep Barberà

Esquerra Republicana del País Valencià ha registrat una petició a la mesa de les Corts Valencianes i als grups amb representació a la cambra perquè debaten una moció que demana l’amnistia per als presos polítics catalans i de rebuig a la sentència del Tribunal Suprem de dilluns passat.

La moció demana també que les Corts es comprometen amb la defensa del dret a l’autodeterminació dels pobles recollit a la Carta de les Nacions Unides i el Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics entre d’altres.
En l’escrit de la proposta es remarca el fet que milers de ciutadans arreu el País Valencià s’han manifestat en solidaritat amb els presos polítics i contra la sentència. El president d’ERPV Josep Barberà, qui signa la proposta, mostra els aspectes més preocupants de la sentència del TS també per als ciutadans del País Valencià, en primer lloc pel difícil encaix jurídic de la condemna de sedició que «podria dur-nos a poder jutjar a qualsevol grup ciutadà per aquest delicte pel fet de manifestar-se o protestar públicament», i també per tractar-se d’una causa política.

En aquest sentit, Barberà remarca que els diputats i diputades de les Corts pertanyen a grups polítics ben diversos i han d’entendre que no es pot condemnar cap opció política per oposada a la nostra que siga. «Condemnar l’opció del sobiranisme republicà és condemnar la democràcia i el joc democràtic pel qual totes les forces polítiques treballen», assegura Barberà.

Des d’ERPV esperem que les Corts estiguen a l’altura del moment polític que vivim i porten la moció a debat. La situació per la qual travessa Catalunya esguita també el dia a dia de la política valenciana i commou bona part de la ciutadania que no entén que no es defensen els drets civils i les llibertats d’aquells que viuen a pocs centenars de quilòmetres del País Valencià.