País Valencià

JOSEP BARBERÀ DEMANA "RESPECTE A TOTES LES OPCIONS POLÍTIQUES" AL PRESIDENT PUIG.

"...els independentistes valencians tenim la mateixa legitimitat de buscar aliances amb altres forces sobiranistes de l’Estat per explicar el nostre projecte, que la que puga tindre el President Puig per dur al nostre país un cop i un altre contra el mur d’Espanya, pidolant allò que és legítimament nostre,..." Josep Barberà

El President d’Esquerra Republicana del País Valencià-Esquerra Valenciana demana “respecte a totes les opcions polítiques” al President Ximo Puig.

Des de Barcelona, on s’ha desplaçat per assistir a la manifestació de rebuig a la sentència que condemna a un total de 100 anys als presos polítics d’aquesta vesprada, el President d’ERPV Josep Barberà ha respost a les declaracions del President valencià Ximo Puig en que afirma que la “via valenciana” en cap cas passa pel dret a l’autodeterminació.

“El President Puig oblida que la posició del Botànic no és l’única possible per als valencians i les valencianes; de fet, ja veiem on ens ha dut la reivindicació descafeinada d’un “Tracte Just” al govern espanyol, a res, seguim exactament on érem amb els governs del PP, amb un espoli econòmic per part de l’Estat que ens ofega i que ens té de facto en fallida econòmica.” ha afirmat Barberà.

“El problema”, ha continuat el dirigent sobiranista, “és que el President Puig, com Compromís, per exemple en aquest cas, i com abans el PP, té una visió patrimonialista del País Valencià, un País que no és blanc o negre, un país amb riquesa social i política i amb partits independentistes que, com el nostre, Esquerra Republicana del País Valencià- Esquerra Valenciana, considerem que l nostre poble avançarà quan els valencians i les valencianes siguem capaços d’apoderar-nos, d’agafar les regnes del nostre futur.”.

“En definitiva, els independentistes valencians tenim la mateixa legitimitat de buscar aliances amb altres forces sobiranistes de l’Estat per explicar el nostre projecte, que la que puga tindre el President Puig per dur al nostre país un cop i un altre contra el mur d’Espanya, pidolant allò que és legítimament nostre, o Compromís de no sumar-se a una declaració que no fa més que reclamar drets democràtics que haurien de ser normals en l’Europa del segle XXI” ha reblat