País Valencià

EL GOVERN HA DE DONAR EXPLICACIONS. Esquerra pregunta pels atacs feixistes a la cavalcada de les Magues i per la vulneració de drets lingüístics a Tavernes.

ERPV, 14 de gener de 2020.

Des d’Esquerra Republicana del País Valencià, a través del grup parlamentari  Republicà al Congrés dels Diputats hem presentat dos bateries de preguntes al govern sobre les agressions per part de grups d’extrema dreta que va patir la cavalcada de les Magues de Gener diumenge passat i sobre la flagrant vulneració de drets lingüístics patida per un ciutadà a Tavernes de la Valldigna el passat 29 de desembre per part de la Guàrdia Civil.
En el primer cas demanem per què la delegació del Govern no va posar els efectius policials necessaris per garantir que la cavalcada de les Magues de Gener poguera transcórrer amb normalitat, tot i saber que hi havia una concentració d’ultra dreta a la plaça de Manises. També si el ministeri pensa emprendre (o ja ho ha fet) una investigació per esclarir per què no hi va haver un dispositiu policial suficient.
Volem que el govern ens explique quin es el criteri que es segueix per a efectuar una detenció a un agressor així com si el ministeri de l’interior pensa prendre mesures per acabar amb la total impunitat amb l’estrema dret que venim patint els valencians.

També hem formulat preguntes al govern sobre el cas de vulneració de drets lingüístics, discriminació lingüística i abús de poder que va patir un ciutadà a Tavernes de la Valldigna el passat 29 de desembre i que ahir fou denunciat per la Plataforma per la Llengua davant la subdelegació del Govern a València.
En aquest cas també demanem que ens informe el govern si ha obert investigació interna per tal d’aclarir els fets, si s’ha posat en contacte el ministeri amb els afectats i si té constància de més abusos com el denunciat.
En la bateria de 9 preguntes destaquem la llei 11/2007 que regula els drets i obligacions de la Guàrdia Civil en la qual es diu que els membres del cos policial han d’actuar «amb absoluta imparcialitat, respectant els principis d’imparcialitat i sense discriminar ningú». En aquest sentit el govern haurà de respondre sobre les conseqüències de l’incompliment d’aquesta llei, clarament incomplida en el cas de Tavernes.
La resta de les preguntes demanen per la postura del govern quant a la necessitat que les forces de seguretat coneguen la nostra llengua i el dret dels ciutadans a parlar en la llengua pròpia.

Des d’Esquerra Republicana del País Valencià, una vegada més, volem posar en valor la tasca que duen a terme les companyes i els companys diputats i senadors en la defensa dels drets i dels interessos del País Valencià. Una tasca que va des de la defensa del camp valencià als drets lingüístics, passant per la lluita antifeixista, l’oposició i petició de responsabilitats del Castor o la recuperació del Teatre Escalante entre molts altres.
El president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, destaca aquest treball «si hi ha un grup parlamentari que lluite i treballe cada dia i des de fa anys pel País Valencià és Esquerra Republicana. Representem els valors més allunyats a una extrema dreta que cada vegada actua amb menys vergonya i la nostra és, també, la força de l'antifeixisme del País Valencià»

Preguntes sobre les Magues de Gener
Preguntes sobre drets lingüístics