País Valencià

Estabilització dels incendis a Simat de la Valldigna i a la resta de zones afectades

Tasques d'extinció aèries

El regidor de Medi Ambient de Simat de la Valldigna, Joan Serra, ha mantingut aquest matí una reunió amb el Conseller de Governació, Serafín Castellano i representants de l'Ajuntament de Barxeta, per evaluar els danys provocats pels incendis que han afectat vora 200 hectàrees del terme municipal de Simat i, en total, unes 4.500 hectàrees a les comarques de la Safor, la Vall d'Albaida, la Ribera Alta i la Costera. Segons ha declarat el dirigent republicà, 'previsiblement demà es publicarà un decret en el que es donaran a conèixer les ajudes destinades a la recuperació de les zones afectades pel foc, tot i la regeneració serà principalment natural'.

Serra ha manifestat que la major part dels efectius ja s'estan retirant perquè els incendis 'estan controlats', però tot i així 'en el dia de hui es farà una revisió aèria de la zona per evitar cap incidència. La terra encara està calenta i cal mantenir una vigilància, però el perill ha passat'.

El dirigent republicà ha volgut agrair als efectius humans que han participat en les tasques d'extinció dels incendis la seua col·laboració i eficàcia, mentre ha celebrat sobretot 'que no hem de lamentar pèrdues humanes, ni de cases, ni de motors de reg', però ha declarat que ara 'cal valorar les actuacions i fer propostes per millorar els serveis públics'.

En paraules de Serra, 'el control dels diferents focs que han afectat a Simat ens alegra, tot i que ens deixa una indignació que difícilment podrem oblidar. A més de les zones de muntanya, matolls, pins, carrasques i oliveres, també s'han cremat parcialment algunes zones d'arrabassades de tarongers, que han servit de tallafocs, i diferents canalitzacions de reg a degoteig que creuen per les zones de muntanya cremades'.