País Valencià

ERPV revalida el lideratge d'Agustí Cerdà al capdavant del partit amb un 79,3% del vots

Nova Permanent d'ERPV
Aquest dissabte ha tingut lloc a València el 5è Congrés d'Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV), on la militància assistent ha reelegit Agustí Cerdà com a president del partit republicà amb el 79,3% del vots, front el 15,1% obtingut pel candidat Joan-Miquel Tomàs. El 6,6% del vots han sigut en blanc.

La Permanent resultant d'aquest 5è Congrès ha quedat conformada per Núria Arnau (Esquerra-Sagunt) com a secretària General, Ximo Graña (Esquerra-Sagunt) com a secretari d'Organització i Formació, Vicent Ruiz (Esquerra-Montcada) com a secretari d'Administració i Finances, Anna Peña (Esquerra-València) com a secretària d'Imatge i Comunicació, Carme Camps (Esquerra-Alboraia) com a secretària de la Dona, Joande Martínes (Esquerra-Xixona) com a secretari de Política Municipal, Raül Castanyer (Esquerra-València) com secretari de Política Parlamentària, Josep Lozano (Esquerra-València) com a secretari de Medi Ambient, Joanfra Martínez (Esquerra-Mutxamel) com a secretari de Polítiques de la Salut / Coordinació Sectorial, Paco Galiano (Esquerra-València) com a secretari d'Ensenyament, Joan Vea (Esquerra-Faura) com a secretari de Política Econòmica, Lluís Pujades (Esquerra-Alboraia) com a secretari de Moviments Socials i a Josep Barberà (Esquerra-Benicarló) com a secretari de Coordinació Territorial.

L'equip encapaçalat per Cerdà ha marcat al programa presentat els punts principals de treball per als propers anys. D'una banda, a nivell intern, reforçar el cartàcter federal del partit i l'estructura pròpia d'ERPV amb la creació de l'Assemblea Federal i l'elecció d'un/a secretari/a general. D'altra banda, enfortir la presència d'ERPV al territori ampliant les candidatures municipals independentistes i amb la creació de la Secretaria de Cohesió territorial; prioritzar les TIC i la comunicació 2.0 en l'estratègia comunicativa tant interna com externa del partit amb l'objectiu de saltar la barrera mediàtica i generar nous contactes i militants; establir sinèrgies compartides amb les entitats cíviques i sindicals del país per trobar respotes comunes a la realitat canviant actual; i per últim, en aquest 2012, desenvolupar una campanya al voltant de la figura de Joan Fuster en el any del 50 aniversari de l'edició de "Nosaltres els valencians" i del 20 aniversari de la seua mort, però sobretot reivindicar el seu llegat polític, referent de l'Esquerra Independentista del país, per seguir avançant en enfortir l'alternativa independentista al País Valencià.

El discurs de cloenda ha sigut a càrrec de la nova secretària General, Núria Arnau, en un gest clar al lideratge compartit al qual Cerdà i Arnau han fet referència. La dirigent republicana has destacat la presència de moltes cares noves a la nova permanent d'ERPV, "a partir d'ara posem fill i agulla i començem a treballar, uns amb l'experiència acumulada, d'altres -com és el meu cas- amb cert vertigen però carregats de ganes i il·lusió perquè creiem en aquest projecte". Arnau ha manifestat que "personalment des del meu càrrec de secretària General, però també el president i les diferents secretaries, ens brindem a ajudar i a portar endavant el pla" i ha afegit que "aquesta lluitadora i la resta de la nova permanent resta a la vostra disposició. Enhorabona per un dia com avui perquè no ha guanyat una candidatura, ha guanyat tota la nostra gent, ha guanyat Esquerra Republicana del País Valencià"