País Valencià

Cerdà: 'Amb el nous estatuts d'ERPV ens enfortim per donar respostes a la ciutadania des de l'esquerra nacional dels Països Catalans'

Agustí Cerdà
Esquerra Republicana del País Valencià va celebrar ahir a Benicarló el seu Congrés Extraordinari, on s'han aprovat per unanimitat uns nous estatuts amb l'objectiu de reforçar l'estructura organitzativa d'Esquerra al País Valencià. Amb aquests nous estatuts es busca modernitzar l'estructura de la federació territorial republicana amb la creació d'un Consell de País, l'Assemblea de regidors i el reforçament de la figura de la secretària General.

Per a Agustí Cerdà, president d'ERPV, amb aquests nous estatuts 'els valencians d'Esquerra ens hem dotat de més consistència organitzativa i d'un sistema de presa de decisions que dóna veu a més companys i companyes. Amb el nou text, desplegem al País Valencià la federalitat d'Esquerra Republicana, procés iniciat en el darrer Congrés Nacional del partit a Girona, reforçant la nostra unitat com a l'esquerra nacional dels Països Catalans, al mateix temps que atenem de millor manera a les necessitats concretes de cadascun dels territoris. És aquesta relació d'igual a igual entre diferents territoris la que hem tingut d'inici i la que volem per als Països Catalans independents, de manera que ho hem iniciat a casa nostra'.

Segons el dirigent republicà, 'aquests nous estatuts, fruit del debat del conjunt dels homes i dones d'ERPV i que han generat un consens unànime, actualitzen el funcionament de la nostra organització als nous temps, a una pressa de decisions més àmplia en un moment convuls per al País Valencià i el conjunt dels Països Catalans. Ara estem preparats per a fer el salt endavant que l'independentisme d'esquerres necessita en l'actual context de crisi i recentralització de l'Estat en què hem de donar respostes a la ciutadania'. 'Només amb la república federal dels Països Catalans, podent comptar amb tots els instruments polítics i econòmics que ara estan en mans d'Espanya, ens en sortirem', ha conclòs Cerdà.