País Valencià

Esquerra demana la creació d'un àrea de Drets Civils contra la discriminació a Vinaròs

Ramón Adell i Lluís Batalla
El regidor d'Esquerra a Vinaròs, Lluís Batalla, ha exigit al govern municipal de Vinaròs, en mans del PP, la creació d'un àrea de Drets Civils que englobe accions contra la discriminació. Aquestes declaracions tenien lloc després de l'agressió a una jove senegalesa per un grup d'ideologia feixista que va tindre lloc el passat cap de setmana a Vinaròs.

Batalla ha denunciat que aquest no és un cas aïllat i ha acusat l'equip de govern d'obviar la gravetat d'aquets fets delictius. Segons el dirigent republicà, 'a Vinaros hi ha un nucli petit, però que fa mal, de persones d'ideologia feixista que no han dubtat en atacar la mesquita de Vinaròs, en amenaçar membres del nostre partit les nits electorals que sortiem a encartellar o en agredir a una veïna de Vinaròs el passat cap de setmana per motius racistes'.

En aquest sentit, Batalla ha recordat que el PP de Vinaròs va dir que crearia programes per normalitzar la convivència ciutadana entre població autòctona i immigrant 'i de moment l'únic que sabem es que des del mes de desembre el mediador sociocultural que hi havia a Serveis Socials va acabar el seu contracte i ara mateix no hi ha cap tipus de servei a Vinaròs on la gent nouvinguda puga adreçar-se per demanar ajuda'.

Lluís Batalla ha fet aquestes declaracions acompanyat per Ramón Aldell, exregidor de Participació Ciutadana a Vinaròs, qui ha afegit que 'en cap cas volem crear alarmisme, sinó denunciar que al nostre poble s'han produït amenaces i agressions racistes per par de certs individus i que no és la primera vegada que passa. No ens agradaria haver de lamentar-ne d'altres encara més greus'. 'No per amagar les evidències els fets deixen de produïr-se i nosaltres tenim l'obligació de donar a conèixer aquesta realitat a la resta de ciutadans', ha manifestat en al·lusió a la reacció de l'equip de govern de l'Ajuntament de Vinaròs.