País Valencià

Esquerra i les JERPV coordinen un debat entorn a la Reforma Laboral des del punt de vista de la dona

Carme Camps
El proper divendres 6 de juliol, les secretaries de la Dona d'ERPV i les JERPV organitzen una taula redona sota el títol "La Reforma Laboral: com ens afecta a les treballadores?" que pretén analitzar les conseqüències de la Reforma Laboral aprovada pel Govern espanyol des d'una perspectiva de gènere i explorar-ne les alternatives.

El debat comptarà amb la participació de Macu Gimeno, d'Intersindical Valenciana, Candi Barroso, de CCOO, Gonçal Bravo, de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) i Isa Descals i Ana Cano, del Col.lectiu Lambda. La presentació serà a càrrec de Núria Arnau, secretària General d'ERPV.

La secretària de la Dona d'ERPV, Carme Camps, ha destacat que 'lluny de duplicar o repetir els temes llargament discutits entorn a la Reforma Laboral en altres ocasions, aquest divendres buscarem donar-li al tema un enfocament diferent que sume noves perspectives en allò que afecta especialment les dones. En aquest sentit, contem amb la presència d'algunes de les dones més lluitadores del moment actual al País Valencià i sens dubte aportaran una visió valuosa, no només d'anàlisi o crítica, sinó també per a la recerca d'alternatives i sol·lucions'.

Els objectius del debat passen per analitzar la situació laboral actual de les dones valencianes segons la Reforma Laboral que ha fet el govern espanyol, sensibilitzar i reflexionar sobre els models d’afectivitat i sexualitat que existeixen a l’entorn laboral i que provoquen tantes situacions de discriminació i, per últim, proposar una plataforma dinamitzadora, oberta i vàlida on més dones puguen seguir treballant pel respecte, la llibertat i la dignitat de totes les persones.

La taula redona tindrà lloc el proper divendres 6 de juliol a les 19h a l'àtic de l'Octubre - Centre de Cultura Contemporània.