País Valencià

Esquerra-Xixona presenta una moció per la retirada de fons públics d'aquelles entitats contràries a la dació en pagament

Joan de Déu Martines
El ple de l'Ajuntament de Xixona ha aprovat una moció per estudiar la retirada de fons públics d’entitats contràries a la dació en pagament. La moció va ser proposada per Esquerra Republicana i va comptar amb el recolçament del PSOE.

La moció demana que l'Ajuntament de Xixona retire els seus fons bancaris d’aquelles entitats que no negocien amb les persones afectades per la seua hipoteca. Joan de Déu Martines, portaveu del grup municipal d’ERPV a Xixona, ha explicat que 'la retirada de fons públics municipals és una mesura de pressió cap a aquelles entitats que es neguen a negociar la dació en pagament siga quin siga el deute hipotecari contret, així com el lloguer social de l'habitatge hipotecat'.

El dirigent republicà dona tot el recolzament a les diferents plataformes d’afectats per la Hipoteca (PAH) en la recollida de signatures de la ILP (Iniciativa legislativa popular) per a la regulació de la dació en pagament i pel lloguer social. 'Està demostrat que el lloguer social és econòmicament viable i socialment possible perquè els bancs i caixes tenen milers de cases buides', ha explicat el portaveu republicà.

Martines ha declarat que 'és intolerable que, a pesar de rebre sucoses quantitats de diners públics del FROB, bancs i caixes continuen alienes a la greu situació d’alarma social, però sí s’esforcen a desnonar famílies diàriament, mentre mantenen sous i compensacions milionaris per als seus gerents com a premi al seu nefast treball'