País Valencià

Gerard Gómez destaca a l'Acampada Jove que els joves 'hem perdut la por' i són els imprescindibles per construir una alternativa

Acte políticcentral de la 17à edició de l'Acampada Jove
Les Joventuts d'Esquerra Republicana han celebrat aquest cap de setmana a Montblanc la dissetena edició de l’Acampada Jove. L’acte polític central d'enguany ha aplegat uns centenars de persones a la Plaça de la Vila de Montblanc i ha comptat amb la participació del President d’Esquerra, Oriol Junqueres, el portaveu de les JERC, Gerard Gómez del Moral, l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu i un representant de la coalició d’esquerres grega Syriza, Michalis Tziaras.

Gómez del Moral ha recalcat la importància del jovent en la lluita contra la crisi i en la consecució d’un estat propi. Per Gómez del Moral, els joves 'hem perdut la por''som els imprescindibles per construir una alternativa' que puga tirar endavant el país. 'Els joves, amb la nostra força i empenta som els que rescatarem el país', ha remarcat. I ha afegit que 'ara ja no ens resignem i ja hem perdut la por; ara és l’hora de plantar cara davant els atacs i la repressió, davant les retallades i els abusos i dir que n’hi ha prou'.

Per la seva banda, el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha centrat el seu discurs en la necessitat d’aplegar el màxim de persones a la lluita per la construcció nacional, que és també la lluita per la justícia social, treballant des de tots els àmbits. En aquest sentit ha afirmat: 'hem perdut moltes vegades però ara toca guanyar i per guanyar calen discursos nacionals, però també proximitat amb la gent'. 'Quan el país guanye estarà tan content d’haver guanyat que mai més tornarà a perdre', ha afegit. Junqueras ha fet una crida al jovent aplegat a l’Acampada Jove per liderar el projecte i s’ha mostrat convençut que el jovent no decebrà aquest país.

Enguany, l’Acampada ha comptat amb la presència de Michalis Tziaras representant de Syriza que s’ha mostrat impressionat amb el festival i ha declarat que la lluita per la independència i la sobirania ha de ser una lluita d’Europa, una lluita del món. Tziaras s’ha solidaritzat amb l’independentisme català i ha criticat la dictadura dels mercats perque resta la sobirania política dels països.

L’alcalde, Josep Andreu, també ha participat en l’acte i ha agraït que Montblanc seguisca sent el poble escollit per celebrar l’Acampada Jove i treballant per la independència. En aquest sentit afirmava que 'ho tenim més a prop que ahir i demà ho tindrem més a prop que avui'.