País Valencià

ERPV recolza els treballadors i treballadores de Canal 9 contra l'ERO

Protesta del treballadors i treballadores de Canal 9 aquest migdia
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, ha manifestat el rebuig del partit republicà a la proposta d'ERO que la direcció general de RTVV ha fet publica avui i que podria afectar fins un 76% de la plantilla de l'ens públic, és a dir, a 1.295 persones. Cerdà ha mostrat el seu suport i solidaritat amb els treballadors i treballadores de RTVV, una part del quals està en aquest moments ocupant els plató d'informatius de Canal 9 en senyal de protesta, com s'ha pogut veure en directe fins que han tallat l'emissió.

Segons el dirigent republicà, 'el PP pretén fer pagar els treballadors i treballadores de RTVV el preu de la mala gestió dels seus dirigents polítics, únics responsables del deute i de l'actual asfixia financera de la televisió pública valenciana i del Consell'. Per a Cerdà, 'aquesta maniobra és una part més del desmantellament de tot allò públic que el PP està portant a terme amb el pretext de la crisi, i que en el cas de Canal 9 ja havia començat fa molts anys'.

'No podem deixar de lluitar per uns mitjans públics de qualitat, que són la base d'una societat democràtica. El País Valencià necessita una televisió pública en valencià, que siga garant de la nostra cultura, del lliure accés a la informació i motor de la nostra castigada industria de l'audiovisual', ha conclòs Cerdà.