País Valencià

Les organitzacions integrades en "Nosaltres els Fusterians" mostren el seu suport als treballadors de RTVV i animen a la societat valenciana a mobilitzar-se

RTVV
ERPV, PSAN, MDT i SI, organitzacions integrades en la iniciativa "Nosaltres els Fusterians", han volgut mostrar tot el seu suport als treballadors de Radiotelevisió Valenciana després de l'anunci de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) amb què l'empresa pretén acomiadar 1.295 treballadors, més del 75% de l'actual plantilla. Les diferents organitzacions a més volen animar a tota la ciutadania valenciana a mobilitzar-se contra el que suposa la destrucció dels mitjans de comunicació públics valencians, fent costat als treballadors a la concentració convocada per a aquesta vesprada a les 17h davant del consell d'administració de l'ens a la Gran Via Marqués del Túria, de València.

Per als representants de les organització 'aquest ERO és un pas més en el desballestament dels serveis públics valencians, amb el pretext de la crisi i de l'asfíxia financera del Consell', i per tant remarquen que 'els treballadors i les treballadores no han de pagar una situació que no han generat ells sinó la mala i corrupta gestió dels responsables polítics del Consell, que han pervertit el que hauria d’haver estat una digna televisió pública. Amb aquest ERO, el Consell acaba el procés de privatització que va iniciar Zaplana de manera il·legal. Com que no podien privatitzar-la han anat deteriorant-ne la gestió per justificar un ERO d'aquesta magnitud que afectarà a pràcticament 1300 famílies. Aquest ERO suposa la desaparició de la ràdio i la televisió públiques valencianes per tal que puguen fer negoci amb el que hauria de ser un servei públic essencial'. 'Sense mitjans de comunicació públics de qualitat i veraços no hi ha democràcia', han sentenciat