País Valencià

Tardà a Montoro: 'Se li glaçarà el somriure perquè la gent està cansada de que la convertisquen en el boc expiatori de la crisis'

tardà
Joan Tardà
El diputat d’Esquerra al Congrés, Joan Tardà, ha preguntat aquest dimecres si el Govern espanyol prendrà alguna mesura que afecten només els milionaris. Tardà ha dit a Montoro que 'només treu pit davant els febles, però és molt covard davant els milionaris' i s’ha preguntat 'on és l'IVA per als productes de luxe? On, l'impost a les grans fortunes? On, la modificació de l’Impost de Societats? On, l'impost del patrimoni i la banca? On és, la seva valentia davant el lobby de la indústria de l'armament? No en té, però sí que ha estat ràpid a fer xantatge a les comunitats i veloç en l'increment de l'IRPF als autònoms, a pujar l'IVA i a retallar drets i prestacions socials a la ciutadania'.

Tardà ha acusat Montoro d’assumir 'el paper de braç executor dels que ens obliguen a pagar per acumular beneficis. És culpable del desballestament de l'estat del benestar, de condemnar a una regressió de 30 anys' i impulsa mesures que posen 'en perill el que s'ha aconseguit amb tants sacrificis sense repartir, com a mínim equitativament, les càrregues amb els que més tenen' i això 'té un nom: terrorisme social. I qui el practica actua com a tal'.

Per a Tardà, la resposta de Montoro dient que era demagògic preguntar per mesures que no afecten les classes menys afavorides és de 'cínic' perquè es reafirma en 'la via de castigar només les classes populars, que recorda a Maria Antonieta quan davant les protestes del poble la insensata afirmava que si no tenien pa que mengessin pastissos'.

Finalment, el diputat independentista ha afirmat que 'la ciutadania sabrà respondre. Perquè creix la pobresa i l'exclusió, la gent camina espantada i desconcertada, però sàpiga que la por col·lectiva té un punt de saturació. I de la por es passa a la mala llet i d'aquesta a la mobilització. I per això demà seran molts milers les persones que sortiran al carrer. I a vostè se li anirà congelant el somriure prepotent'.

Tardà ha acabat dient que parlava de 'la mateixa prepotència que utilitza respecte a les comunitats autònomes' i que 'estem farts que ens expolien, farts que ens roben, senyor Montoro. M'entén? Farts, tips! Cansats i que a més ens convertisquen en el boc expiatori'. 'Demà Tothom al carrer! Que són una colla de lladres!', ha sentenciat.