País Valencià

Una ampla representació d'Esquerra Republicana del País Valencià acudeix a la manifestació de Barcelona

Un nombrós grup de dirigents i militants d'Esquerra Republicana del País Valencià s'han desplaçat aquest cap de setmana a Barcelona per participar en la manifestació d'Ómnium Cultural que el dissabte va congregar a prop d'un milió i mig de persones sota el lema 'Som una nació. Nosaltres decidim'. Agustí Cerdà, president d'ERPV, Jordi Vayà, secretari d'organització i la majoria de secretaris i presidents locals i comarcals van estar presents a la manifestació, junt amb un bon grup de militants d'ERPV. Al menys 10 autobusos es van desplaçar des de diferents punts del País Valencià fins a Barcelona per acudir a la marxa.

Tal i com va explicat Joan Puigcercós després de la manifestació, 'avui ha començat el canvi de debò. El poble català ha declarat la fi de l'autonomisme. Comencem la transició cap a la independència'. Per al president d'Esquerra, la massiva afluència de gent a la manifestació de dissabte 'demostra que hi ha molta gent que no era independentista però que està veient que no queda un altre camí. Hi ha un gran sentiment d'indignació per part dels ciutadans. El repte és ara canalitzar l'energia en positiu i començar un procés de transició cap a la independència'.

Per la seua banda, Agustí Cerdà va reflexionar sobre com el fracàs de la reforma estatutària a Catalunya ha fet evident que 'la reforma, modernització o encaix amb Espanya ja no té més recorregut, ni des de la perspectiva federal ni des de l'autonòmica. És hora d'anar teixint nous consensos, una nova centralitat política, per liderar la transició cap a l'independència, que és el que hui ha reclamat de forma ferma una immensa i diversa representació de la societat catalana'. Per al dirigent republicà, 'aquest procés no ha de restringir-se al Principat de Catalunya, sinó abastar tot l'àmbit territorial de la nació catalana, si bé els valencians hem de recórrer el nostre propi camí i generar els nostres propis consensos per afrontar els reptes de futur que hui es perfilen'.