País Valencià

Arranca la quinzena Acampada Jove demà a Montblanc

Demà dijous 15 de juliol a les 12 hores obre les portes la quinzena edició de l'Acampada Jove, el festival político-musical de referència als Països Catalans que acull la vila de Montblanc (Conca de Barberà). L'esdeveniment, organitzat per les JERC, comptarà durant tres dies amb la participació d'una trentena de grups musicals, amb agrupacions de cultura popular i amb activitats formatives i en favor de la consciència social i nacional dels Països Catalans.

L'Acampada Jove combina les actuacions dels grups emergents de l'escena musical catalana amb les bandes que han estat protagonistes del festival independentista en diverses ocasions. A l'Espai Independentista, la zona de concerts per exel·lencia, tindran lloc les actuacions de Strombers, la Pegatina, Ojos de Brujo, Los Delinquentes, Orxata Sound System, Els Pets, Skatalà, Dr Calypso, Banda Bassotti o Oprimits, entre d’altres. D'altra banda, l'escenari La Plaça, situat a la Plaça Major de Montblanc, serà l'altaveu dels grups novells guanyadors dels concursos territorials organitzats per les JERC i que competiran en la final del concurs Música Jove. El grup de heavy Enderrocks de la Ribera serà el representant valencià a aquest concurs.

El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, oferirà el proper divendres una conferència en el marc dels actes polítics programats durant el cap de setmana. A més, el dissabte 17 per la vesprada tindrà lloc l'acte polític central, protagonitzat pel president d'Esquerra, Joan Puigcercós, i pel portaveu de les JERC, Gerard Coca.

Com a novetats, aquesta edició del festival comptarà amb una exposició dels 15 anys d'Acampada Jove que tindrà lloc a l'església dessacralitzada de Sant Francesc i, en altre àmbit, els assistents podran gaudir de les noves piscines municipals de Montblanc. Es disposarà d'una zona d'acampada de fins a 30.000 m2 i es comptarà amb la participació de 500 militants i voluntaris de les JERC que faran possible que l'Acampada Jove siga realitat. En l’última edició van assistir 27.000 persones, cosa que consolida l’esdeveniment com el festival político-musical de referència al nostre país.