País Valencià

Esquerra es reuneix amb els sindicats per valorar la vaga del proper dia 29 de setembre

• Esquerra es reuneix amb els líders sindicals
El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Agustí Cerdà, s'ha reunit aquest matí amb els representants sindicals de CCOO, UGT i la Intersindical Valenciana per analitzar la reforma laboral del govern de Zapatero que la propera setmana es debatrà al Congrés dels Diputats i per parlar dels detalls de la vaga general que hi ha convocada per al proper 29 de setembre.

Després de l'encontre, Agustí Cerdà ha manifestat que 'des d'Esquerra compartim amb els sindicats el diagnostic respecte a la reforma laboral, una reforma que considerem injusta perquè abarateix i facilita l'acomiadament, en lloc de facilitat l'entrada al mercat laboral i el treball estable'.

D'altra banda, el president d'ERPV ha manifestat, i així ho ha compartit amb els representants sindicals, que 'el govern de Rodríguez Zapatero s'ha carregat les bases dels dos grans consensos que existeixen des de la transició: amb aquesta reforma laboral, ha trencat el consens respecte als drets socials i amb la sentència de l'Estatut, ha trencat el consens amb les distintes nacions que conviuen a l'Estat espanyol'. Aquest fet, ha sentenciat Cerdà, ens deixa 'un nou panorama on s'han trencat els consensos bàsics de la democràcia i s'ha posat en la picota l'Estat de dret'.