País Valencià

Esquerra acudeix a la concentració contra la violència masclista a València

• Manifestació contra la violència masclista

Diversos dirigents d'Esquerra Republicana del País Valencià van acudir ahir a la concentració que cada primer dimecres de mes convoca la Plataforma Feminista del País Valencià a la plaça de l'Ajuntament de València per denunciar la violència contra les dones, reclamar sol·lucions polítiques i tractar d'incidir en la consciència social.

Imma Cunyat, secretària de la Dona d'ERPV i membre de la Plataforma, va voler recordar que malgrat les dades del Ministeri d'Igualtat, que xifren el número de víctimes de la violència masclista en 42 durant el 2010, 'les dades de què disposem en la Plataforma i en la majoria d'associacions feministes són molt superiors, arribant a 75 víctimes'. Aquesta diferència en les xifres, explica Cunyat, es deu a que les associacions feministes afegeixen paràmetres que el Ministeri no té en compte. 'El Ministeri no comptabilitza a les prostitutes assassinades o a les dones que moren a mans de la seua ex-parella. Per a nosaltres, en canvi, aquests casos entren clarament dins dels paràmetres de la violència masclista, especialment en els casos de prostitució, que en si mateixa constitueix un dels principals focus de violència i explotació contra les dones a la nostra societat'.

Esquerra, junt amb la resta de col·lectius i partits polítics integrats a la Plataforma Feminista, ja ha començat a treballar en l'organització dels actes del proper 29 de novembre, Dia Internacional contra la Violència Masclista, que inclourà entre d'altres activitats manifestacions arreu del País Valencià.