País Valencià

Barberà: És incomprensible que seguim sense poder veure tv3 al País Valencià

Avui fa 6 anys es van interrompre les emissions de TV3 al País Valencià, després d’una campanya d’assetjament per part del PP contra Acció Cultural del País Valencià. El President d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà ha qualificat “d'inexplicable que, després de 6 anys, seguim sense poder veure una televisió pública en la nostra llengua malgrat el canvi de govern. Tenim el dubtós honor de seguir ser l’únic territori europeu amb llengua pròpia sense mitjans de comunicació públics

El dirigent republicà ha destacat que “fa any i mig del canvi de govern al Consell i ni s’han recuperat les emissions de TV3 ni s’han reprès les emissions de la ràdio i televisió públiques valencianes". Barberà ha afegit que “no té cap sentit que tenint un acord polític amb el govern de la Generalitat de Catalunya no hagen tornat les emissions de TV3 al País Valencià, tal i com va ocórrer a les Illes Balears pocs mesos després del canvi de govern allà”.

El President d’Esquerra Republicana del País Valencià ha criticat “la manca de voluntat del Consell d’articular l’espai comunicatiu entre territoris amb què compartim llengua. La decisió de supeditar la tornada de les emissions de TV3 a la reobertura de RTVV és únicament política i fruit de la manca de valentia per establir un nou relat per al País Valencià que supere el marc ideològic del Partit Popular”.

Finalment Barberà ha exigit “la recuperació immediata de les emissions de TV3 i Catalunya Ràdio. No podem deixar perdre un minut més en bastir l’espai comunicatiu comú entre els territoris amb què compartim llengua. No fer-ho seria contrari al dret a la informació dels valencians".