País Valencià

Esquerra Republicana demana la compareixença del Ministre de l’Interior per la denuncia de la Policia Nacional a un ciutadà de l’Alfàs del Pi per adreçar-se als agents en valencià.

policia nacional
A més de la petició de compareixença Esquerra ha presentat una bateria de preguntes sobre la qüestió

Els senadors d’Esquerra Republicana Laura Castel i Bernat Picornell, han registrat al Senat una bateria de preguntes arran de la denúncia per part de la Policia Nacional a un veí de l’Alfàs del Pi per adreçar-se als agents en valencià. Els senadors també han registrat la petició de compareixença del ministre en el que consideren un “acte gravíssim que a més es repeteix en el temps. Ens trobem davant de constants vulneracions lingüístiques per part dels cossos i forces de seguretat de l’Estat, el que és un atac als drets fonamentals”.

Entre les preguntes que han presentat els senadors republicans, s’interroga el Ministre de l’Interior sobre si 'considera un acte de "chulería" (com es recull a la denúncia) adreçar-se en valencià als agents o quin és el protocol d’actuació per part de la policia davant aquests casos'. Castel i Picornell també preguntaran al ministre 'si s’imparteixen cursos d’aprenentatge de llengües cooficials per als agents del CNP o si tenen previst iniciar-los'.

Per la seua part, el President d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, ha recordat que 'ens trobem davant un nou cas de vulneració de drets lingüístics. De nou es fa palès que els valencianoparlants som ciutadans de segona al nostre país. Des d’Esquerra Republicana seguirem reivindicant la necessitat d’una llei d’igualtat lingüística que evite aquests abusos que atempten contra els drets fonamentals de la ciutadania i contra la cohesió social al País Valencià'.