País Valencià

Simat de la Valldigna inaugura la Plaça Guillem Agulló

El passat dissabte va tenir lloc a Simat de la Valldigna, la inauguració de la Plaça Guillem Agulló. Aquest espai ubicat al costat del Monestir de Santa Maria de la Valldigna, s'ha dedicat a la memòria del jove assassinat per feixistes al 1993, després de l'aprovació per part del ple de l'Ajuntament de Simat, d'una moció promoguda per Imma Cunyat, regidora de Per Simat-Esquerra, el passat mes de maig.

D'aquesta manera es fa realitat  la ubicació d'un espai simbòlic dedicat a la memòria de Guillem Agulló, un espai també de "reconeixement de la lluita incansable duta a terme per la família de Guillem Agulló durant aquests 23 anys per mantenir viva la memòria del seu fill i defensar les seues idees a favor de la llibertat i contra el feixisme", tal i com expressava la moció. Aquest reconeixement, se suma al que les Corts Valencianes fan fer el 12 d'abril de 2016 amb l'aprovació d'una declaració institucional i als espais públics dedicats a la memòria de Guillem Agulló arreu dels Països Catalans.

Des d'Esquerra Republicana del País Valencià  seguirem impulsant l'aprovació de mocions en aquest sentit, en tots aquells ajuntaments on tenim representació.