País Valencià

Esquerra Republicana del País Valencià reclama, a través d’esmenes als PGE, inversions per valor de 1000 milions d’euros per al País Valencià

PGE,

Esquerra Republicana del País Valencià ha registrat, a través del seu grup parlamentari al Congrés dels Diputats, una cinquantena d’esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat per tal de millorar la inversió de l'Estat al País Valencià en al voltant de 1000 milions d’euros. Entre les principals esmenes hi ha la demanda de 90 milions d’euros per al contracte programa del transport públic de València, la construcció de la línia ferroviària València-Alacant per l’interior o la promoció industrial i d’innovació a Sagunt.

Per al president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, “aquests pressupostos generals de l’Estat hipotequen el futur del País Valencià. Les inversions previstes en aquests pressupostos es redueixen un 33% respecte a l’any passat, el que suposa un llast per a la nostra economia i el nostre benestar”. El dirigent republicà ha explicat que “des d’Esquerra Republicana del País Valencià hem vehiculat esmenes vingudes des de totes les comarques per a impulsar projectes com l’enllaç en tren des de Torrellano fins l’Aeroport de l’Altet, l’estudi del soterrament de les vies a Algemesí, el desviament de la N330 a Sinarcas, l’arranjament i cessió de la N340 a Benicarló o l’estudi de la connexió de la línia 3 de Metrovalència amb Sagunt. Com hem fet cada any, el grup parlamentari d’Esquerra Republicana es posa al servei dels interessos dels valencians”.

Altres de les esmenes presentades per Esquerra Republicana del País Valencià estan adreçades a millorar el finançament de l’IVAM, promoure l’any Joan Fuster, rehabilitar el Castell de Sagunt i del Palau de Vives de Canyamàs a Benifairó de les Valls o al foment de la cultura i la llengua al País Valencià a través de diferents entitats. També s’han presentat esmenes per a dotar pressupostàriament el tancament del CIE de Sapadors, així com per al soterrament de les vies de RENFE entre Natzaret, Serreria i València.