País Valencià

Esquerra Republicana del País Valencià fa una crida a la participació a la mani de l'Orgull 2017

Esquerra Republicana del Pais Valencià participarà al proper dissabte a la manifestació de l'Orgull 2017 convocada pel Col·lectiu Lambda de gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals. La manifestació començarà a les 19:30 a la Porta de la Mar de València.

Consulta el nostre manifest per al Dia Internacional de l'Orgull i Alliberament LGTBI 2017:

CONSTRUIR LA #REPÚBLICA DE LA DIVERSITAT

Dia Internacional per l’Orgull i l’Alliberament LGTBI 2017

Ara fa 40 anys, el 26 de juny de 1977, més de 5000 persones es van manifestar a La Rambla de Barcelona en la que va ser la primera manifestació de l’Orgull LGTB del nostre país. Aquesta marxa, organitzada pel Front d’Alliberament Gai de Catalunya, reivindicava la derogació de la “Ley de Peligrosidad y Rehabilitación Social”, una llei franquista destinada a la repressió i el càstig de les persones homosexuals.
Aquesta mobilització prenia el relleu als fets d’Stonewall, que es van produir 28 de juny de 1969 quan el col·lectiu LGTBI de Nova York va sortir al carrer i es va rebel·lar contra els abusos policials, en el que es considera l’inici de la lluita pels drets de les persones LGTBI.

Després de molts anys de lluites, el col·lectiu LGTBI ha assolit de manera desigual el reconeixement dels seus drets arreu del món. No podem oblidar que en molts països l’homosexualitat és perseguida i castigada, fins i tot amb la pena de mort, i que molts  estats no disposen encara de cap marc legislatiu que  protegesca els drets d’aquestes persones en casos d’homofòbia i discriminació.

Al nostre país, s’han produït importants avenços durant els darrers anys, gràcies a la voluntat política dels diferents governs i sobretot al treball incansable del teixit associatiu LGTBI. Catalunya va ser pionera amb l’aprovació de la Llei 11/2014 contra la LGTBIfòbia i darrerament també s’ha aprovat la Llei pels Drets de les Persones LGTBI de les Illes i la Llei pel Dret a la Identitat i l’Expressió de Gènere del País Valencià. Un marc legislatiu que contribueix a l’equiparació legal del col·lectiu LGTBI i li proporciona noves eines per a lluitar contra l’homofòbia que encara persisteix a la societat. Un exemple d’això és la campanya transfòbica d’Hazte Oir, que gràcies a la Llei 11/2014 es va poder aturar, impedint la circulació del seu bus pel Principat, o les recents declaracions homòfobes del bisbe de Solsona, l'arquebisbe de València i d’un docent de Lleida. La contundent resposta social que van tenir aquestes accions, demostren que el nostre país ja no està disposat a tolerar expressions discriminatòries per raó d’orientació sexual o identitat de gènere. Ara, però, cal continuar treballant de manera exigent per completar el desplegament total d’aquestes legislacions i implementant les polítiques necessàries per avançar cap a la plena igualtat real.

En aquests moment de canvis, hem de transformar la societat i fer un país on el reconeixement i el respecte per la diversitat sexual i de gènere formen part dels seus valors. Animem a totes les persones i col·lectius a sumar-se a aquest projecte. Perquè volem nou país, on es reconega de manera explícita el dret de totes les persones a estimar com es vulga i a formar una família, i que lluite activament per eradicar qualsevol mostra d’LGTBIfòbia de la societat. Un estat amb una legislació potent en matèria antidiscriminatòria per a garantir el drets de les persones LGTBI i amb presència als  organismes internacionals a fi d’incidir –com la resta dels països- en les polítiques globals de defensa de la diversitat sexual i dels drets humans.

Per tot això, animem a contribuir a la visibilitat del col·lectiu penjant la bandera LGTBI als balcons dels ajuntaments i a sortir al carrer i participar als actes i mobilitzacions que el teixit associatiu LGTBI organitzarà arreu dels Països Catalans durant els propers dies.