País Valencià

Navarro "hem de combatre la taxa rosa que suposa increments de preu dels productes del 24%"

taxa rosa

Amb un any de retard respecte de la campanya encetada el mes de maig de 2016 per Esquerra Republicana del País Valencià, la regidora d’Igualtat de l'Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha presentat aquest mes de juny de 2017 la campanya  'Per un consum igualitari', llançada conjuntament amb la Unió de Consumidors contra la discriminació de preus que genera cap a les dones l’anomenada "taxa rosa", i que suposa l’increment del 24% de mitjana en el preu de determinats productes que tenen “versió” per a homes i per a dones. La campanya d’ERPV i les JERPV es va fer en forma de moció als ajuntaments, i va ser aprovada entre d’altres a Faura i Benifairó de les Valls.

La secretària de les dones d’ERPV, Pilar Navarro ha explicat: “La nostra campanya es centrava en la rebaixa de l'IVA en els productes d'higiene femenina i els bolquers per a infants i adults, atès que el consum de productes d'higiene íntima representa per a les dones una necessitat primordial i regular, igual que ho són els bolquers infantils i per adults en determinades etapes de la vida. Tanmateix, aquests articles estan gravats com a productes de consum, la qual cosa comporta que un article sanitari indispensable esdevinga un producte de luxe”.

Donada la clara evidència que aquest tipus de productes han de passar a ser considerats com a productes de primera necessitat així com les iniciatives comunitàries encaminades a harmonitzar el tipus impositiu a aquest tipus de productes, és oportú, per tant, defensar un IVA superreduït del 4% de l'Impost de Valor Afegit en els productes d'higiene íntima femenina més necessaris (compreses, tampons, copes menstruals i salva-eslips) i bolquers absorbents per a infància i adults.

“La nostra campanya és més ampla, perquè ataca l’origen de la desigualtat, que son els impostos, els tipus dels quals es marquen a la UE, però es pot demanar una rebaremació per part dels estats, d’ací la moció que ho demanava al Congreso. Tanmateix, aplaudim la iniciativa de la regidoria de València, i animem a que l’amplien en el sentit en que treballem des d’esquerra Republicana des de fa ja més d’un any” ha reblat Navarro