País Valencià

Esquerra Republicana signa el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista.

PIlar Navarro, secretària de les dones d'ERPV
El passat dilluns 18 de setembre es va presentar el “Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista” i es va convidar a la societat valenciana a adherir-se al pacte i signar-ne el manifest, com ha fet Esquerra Republicana del País Valencià ( https://www.sumatalpacte.com/va/ ).

Per aquest motiu Pilar Navarro, secretària de les dones d'ERPV feia les següents declaracions:

"Des d’Esquerra Republicana ens felicitem que s’haja assolit aquest pacte, que és fruit de l’estudi  de  les  violències  masclistes  al País Valencià i del consens i la unanimitat per a fer la societat valenciana més lliure, segura i inclusiva. Sempre hem defensat que cal treballar sobre les causes i arrels de les violències masclistes, així com garantir l’autonomia personal i el poder de decisió de les dones. Per això cal una transformació de les relacions socials que evite les situacions discriminatòries que afebleixen i fan vulnerables les dones en els seus entorns, laboral, familiar i social.

Per això des de la nostra organització, apostem per polítiques públiques de prevenció i sensibilització, però abans que res, les polítiques transversals que transmuten l’actual estat de les coses. Reclamem unes polítiques públiques dotades de recursos suficients. Ajuntaments, Generalitat i Estat han d’aprovar en el proper trimestre els respectius pressupostos per a l’any 2018, en els que s’hauria de fixar un percentatge mínim a dedicar a la lluita contra les violències masclistes i de gènere, que es dedicarien, entre d’altres partides, a l’atenció integral, la reinserció sociolaboral de qui haja patit violència i les persones que en depenen, i la formació de personal en l’atenció específica en perspectiva de gènere i violència masclista.

Esquerra Republicana del País Valencià confia que aquest pacte tindrà una traducció positiva en una societat valenciana, més igualitària i més lliure."