País Valencià

DIVERSOS CÀRRECS PÚBLICS LOCALS D’ERPV ES SOLIDARITZEN AMB CATALUNYA EN ELS PLENS DELS AJUNTAMENTS

Aquesta semana moltes poblacions del País València han celebrat els respectius Plens ordinaris dels seus ajuntaments. En eixe sentit diversos dels  regidors i regidores que Esquerra Republicana del País Valencià té al llarg i ample de les comarques valencianes, han aprofitat l’ocasió per solidaritzar-se amb el procés popular i democràtic que viu el poble català.

Tant és així que a poblacions com Barxeta o Simat de la Valldigna s’han aprovat iniciatives dels càrrecs republicans en suport als Alcaldes imputats per posar urnes i en defensa de la democràcia. A pobles com Crevillent, Benicarló, on és regidor el President d’ERPV Josep Barberà, Faura, Benifairó o Benavites, els regidors i regidores republicans han mostrat missatges de suport i han fet declaracions en favor del referéndum de l’1-O.

D’altra banda a municipis com Xixona o Vinaròs, hem vist com els grups del PP, PSOE, C’s i fins i tot Podem en el cas de Vinaròs s’han alïat per esquivar el debat, evitant incloure el punt dins l’ordre del dia. Igual que en Algemesí, on el PP amb connivencia dels grups del govern ha esmenat l’esmena de suport al poble de Catalunya canviant completament el sentir de la mateixa.