País Valencià

JOSEP BARBERÀ: CONDEMNEM LA VIOLÈNCIA DESMESURADA AL REFERÈNDUM DE CATALUNYA I EXIGIM AL GOVERN VALENCIÀ UN POSICIONAMENT CLAR.

El President d'Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, ha condemnat hui des de Catalunya la "desmesurada acció policial contra la població civil catalana" desplegada per ordre del Ministeri de l'Interior. "Hem vist policia i Guàrdia Civil carregant contra gent gran i menors d'edat sense cap escrúpol. S'estan donant imatges més pròpies d'una dictadura que d'un estat de dret".

A la condemna Barberà ha afegit una demanda al Govern Valencià "On està el Govern Valencià? No poden seguir de perfil davant un problema de vulneració de drets tan greu. Exigim al Consell un posicionament clar, ja no val l'equidistància davant les agressions desmesurades cap a la població catalana" i ha encoratjat a les valencianes i valencians a demanar al govern una postura clara al respecte.

Barberà està a Catalunya acompanyat de bona part de l'executiva d'Esquerra Republicana del País Valencià i d'un gran nombre de militants i simpatitzants que han volgut donar suport i ajudar a que la votació es duga a terme. Des de punts com Barcelona, Tarragona, Sant Carles de la Ràpita, Alcanar, Montblanc han presenciat des de primera hora del matí l'excès en les actuacions policials.

El Tractat de la Unió Europea prohibeix als Estats membres la utilització de la força militar contra la població, motiu d'expulsió de la UE. "La Guàrdia Civil és un cos militar i s'està utilitzant contra la població, la Unió Europea haurà de posicionar-se al respecte" ha remarcat Barberà