País Valencià

Llibertat presos polítics

El tancament de Jordi Cuixart i Jordi Sanchez a la presó de Soto del Real sota l'acusació de sedició és el punt més greu de l'aplicació encoberta de l'article 155 de la Constitució espanyola que hem viscut fins avui.

Amb ells volen empresonar la llibertat de centenars de milers de persones que, des del civisme més acurat han demanat en els darrers anys poder decidir el futur del seu País, la República Catalana. Els demòcrates de debò, i no aquells que tergiversen el vertader sentit de la democràcia, ens hem de rebel·lar davant els fets més greus contra la llibertat de l'individu i de la col·lectivitat que hem patit des del colp d'estat del franquisme.

No ens deixem enganyar una volta més. Si algú pensa que “és un problema dels catalans” s'equivoca. És un problema de tota una societat que veu amenaçada la seua capacitat de conviure amb gent de diferents visions polítiques, econòmiques, culturals i territorials. Aquesta gent que no tremola a l'hora d'empresonar representants de la societat civil més pacífica no tardarà massa en retallar els nostres drets.

Des d'Esquerra Republicana del País Valencià fem una crida a les valencianes i valencians a exigir la llibertat dels “Jordis”. No podem seguir callant davant les retallades de drets civils que està duent a terme el govern espanyol del PP amb el suport del PSOE i C's.

Per al president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà “si fins ara era criticable posar-se de perfil o mantindre l'equidistància, en aquestos moments és absolutament indecent no posicionar-se en contra de les darreres decisions del govern d'Espanya”. Barberà ha recordat que els successius governs espanyols, tant del PSOE com del PP “foren capaços de seure a negociar amb ETA, però es neguen a parlar amb un govern legítim que només demana assolir el dret a decidir el seu futur”.

Esquerra Republicana del País Valencià fa una crida a la societat valenciana i a les forces polítiques del nostre territori a defensar fermament el dret a l'autodeterminació, així com els drets a la llibertat de pensament i d'expressió i ens emplaça a tots a la concentració que tindrà lloc avui a les 19.00 davant la delegació de govern així com aquelles que en els propers dies es convocaran.