País Valencià

Repressió a la democràcia

El president espanyol Mariano Rajoy ha pres hui una decisió totalitària com mai havíem viscut a la democràcia espanyola, més propera a un colp d’estat que a una resposta democràtica a l’oferiment de negociació i mediació del Govern català.

Per això, des d’Esquerra Republicana del País Valencià més que mai fem una crida a la defensa de la democràcia i dels drets civils i polítics del poble de Catalunya i de la resta de pobles de l’estat.

El Govern de Catalunya i el Parlament han estat elegits pel poble català i per tant estan legitimats per decidir en nom del poble de Catalunya. Més encara després dels resultats del referèndum del passat 1 d’octubre en què el sí va guanyar abastament malgrat la violència policial exercida per l’estat que avui decideix imposar l’article 155.

La violència d’estat patida a Catalunya ens ha fet viure episodis impensables en un estat democràtic: detencions d’alcaldes i càrrecs públics, violació de correus, intervenció dels comptes de la Generalitat, agressions a població civil, detenció i empresonaments sense fiança per idees polítiques.

Avui, amb l’anunci oficial de l’aplicació del 155, el govern espanyol hui s’ha carregat la democràcia espanyola i això ens ha de fer alçar la veu contra el govern i aquells que li donen suport, PSOE i C’s.
No podem consentir que les forces polítiques amb menys representació a Catalunya, aquelles menys valorades pel poble català decidisquen el futur de Catalunya, suplanten el seu govern, es facen càrrec de la seguretat i controlen els mitjans públics catalans.

Què volen aquesta gent? Aquesta no és la mediació i el diàleg que demana Europa i la comunitat internacional. El poble català va triar el seu govern i aquest és l’únic govern a reconèixer. El poble català va decidir el seu futur i només caben mesures que pacten acords de desconnexió.

Com ha dit Maria del Mar bonet «El que volen és empresonar l’esperança i no ho aconseguiran.»

Davant la repressió a la democràcia apel·lem els demòcrates a defensar els drets i les llibertats del poble català i, amb elles, a defensar les nostres llibertats i els nostres drets.