País Valencià

ESQUERRA REPUBLICANA DEL PAÍS VALENCIÀ I ESQUERRA VALENCIANA COMENCEN A CAMINAR JUNTES.

El President d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, ha tancat l’Aplec del Puig anunciant “Esquerra Republicana del PV es converteix en el pal de paller de l’independentisme valencià i Esquerra Valenciana serà la segona pota d’eixe pal de paller”

Des d’ara les dos formacions encenten un camí en el què treballaran orgànicament de forma conjunta. La finalitat és aglutinar el valencianisme, republicà i d’esquerres del País Valencià per avançar en l’assoliment de la sobirania. “És l’hora de sumar, de mirar-nos com a poble i avançar, en el sentit més fusterià” ha dit Jaume Ferrà, membre del Consell polític d’Esquerra Valenciana en el seu discurs.

Esquerra Valenciana, formació que va crear l’Entesa juntament amb Esquerra Unida, va formar part del Bloc Nacionalista Valencià amb la intenció d’aglutinar el bloc nacionalista i d’esquerres fins desembre passat. “Quan compromís ha començat a involucionar hem hagut de deixar el Bloc”, ha assegurat Jaume Ferrà, membre del Consell Polític d’Esquerra Valenciana.

El tradicional Aplec del Puig ha parat una especial atenció a la figura de Joan Fuster en el 25é aniversari de la seua mort, amb la participació de Tomàs de los Santos qui ha interpretat l’adaptació del poema “Criatura dolcíssima” del mestre de Sueca.

El portaveu nacional de les Joventuts d’Esquerra Republicana, Pau Morales, ha destacat el paper que els joves han jugat en el procés català i ha posat el poble valencià com a exemple de resistència “Vosaltres heu sigut referent del que és la lluita contra les actituds feixistes des de fa anys”.

Per la seua banda la diputada al Congrés d’Esquerra Republicana, Teresa Jordà, ha fet un al·legat de la República Catalana recentment proclamada i de l’actitud violenta del govern espanyol “Hem proclamat la Repúbica Catalana i el que ens ha mostrat és el que molts ja sabiem: la cara oculta de l’Estat espanyol demofòbic i autoritàri que et deixa tenir un projecte polític sempre que no el vulguis exercir”.

L’Aplec ha transcorregut en perfecta harmonia, com és costum i –tot i les amenaces de grups radicals d’extrema dreta- ha ajuntat vora 300 persones a la Muntanyeta de la Patà.