País Valencià

HUI #18N TOTS AL CARRER. DEMANEM #SOBIRANIAFISCAL

Hui dissabte eixim al carrer per responsabilitat amb el País, per coherència amb el que venim dient i fent des de fa anys i per compromís amb les institucions valencianes de les quals sempre serem defensors.

Des de fa dècades, per no recórrer als greuges de fa segles, cada volta que l'Estat Espanyol ha posat en marxa qualsevol pla o iniciativa per a rellançar l'economia els valencians hem eixit malparats. Si ens estirem fins al franquisme el Plan Nacional de Estabilización Económica, amb el qual la dictadura franquista es plantejava modernitzar les estructures econòmiques espanyoles, va provocar que el País Valencià deixara d'estar per damunt de la mitjana per a igualar-se amb la resta perquè començarem a finançar els altres territoris espanyols. Des d'aleshores no hem fet més que descendir. TOTS els governs espanyols han agafat els nostres recursos, els nostres impostos, per a finançar estructures que aprofundien en l'Espanya Radial, un clar exemple n'és el Corredor Mediterrani on veiem com els diners van a parar a la millora ferroviària madrilenya o al Corredor Central.

I mentre la realitat s'entossudeix a demostrar-nos que mai cap govern espanyol ha fet res per nosaltres ací, al País Valencià, ens acontentem amb molles. Ens acontentem en què ens maltracten un poc menys fiscalment. No és aquest el camí. Estem en xifres alarmants: la inversió per habitant valencià és de 124€ mentre a territoris com Extremadura és de 336€ i a Castella-Lleó de 699€, som l'única comunitat pobra que contribueix com si fos rica i el deute públic valencià és el més elevat de tots, amb un 41% del PIB.

No tenim cap motiu per a fiar-nos d'aquells que durant dècades, segles, han escurat les nostres butxaques. A quin sant hem de confiar que ara sí, que ara ens tractaran amb justícia econòmica? A Esquerra Republicana del País Valencià entenem que només hi ha un camí per a poder redreçar la situació, per a poder decidir en què gastem els nostres recursos, els diners que guanyem amb el nostre treball, i és la SOBIRANIA FISCAL. Volem, tal com hem demanat en anteriors ocasions, les claus de la caixa, volem decidir per nosaltres i entenem que cap consigna que rebaixe aquests mínims pot dur-nos enlloc.

S'equivoca qui entén que anem "contra" cap força política ni cap aspiració de millora econòmica i social per al País Valencià. Ans al contrari, ens adherim a la manifestació de hui dissabte amb la màxima lleialtat a les institucions. Aplaudim que, després de molts anys parlant d'espoli fiscal (concretament des de 2006) els partits que ara governen hagen entès que cal unitat per denunciar una injustícia que ens ve de lluny. Anirem, això sí, amb el lema #SobiraniaFiscal perquè entenem que aquest és el mínim que hem d'exigir. I res ens agradaria tant com que el nostre govern s'adonara que també en aquesta aspiració caldria fer un bloc unitari. No ens demaneu que confiem en els botxins que ens han dut on estem. Si ens necessiteu, des de la lleialtat, el rigor i la veritat, als carrers, als ajuntaments i on calga exigint que se'ns done allò que ens pertany, ens trobareu com així sempre ha sigut.