País Valencià

PER UN PAÍS VALENCIÀ DE DONES I HOMES LLIURES: DONES AMB TOTS ELS DRETS!

El 25 de novembre, dia contra la violència envers les dones, es posa novament de manifest que una societat igualitària i garant del respecte dels drets humans no és possible quan la meitat de la població és reiteradament discriminada, violentada i assassinada simplement per la seva condició de DONA.

Aquest any, s'han produït  22 feminicidis als països catalans, front als 14 de l’any passat. Aquesta dada és doblement alarmant en la mesura què veiem com, lluny de minvar, augmenta cada any. Si volem viure en una societat sana no podem permetre una devastació com aquesta, menys encara si es preten lliure, oberta i democràtica.

La ciutadania no pot consentir viure en un entorn on la violència masclista sols és considerada com a tal quan qui l'exerceix és la parella o l'exparella de la dona. Un entorn que no atorga ni la meitat d'ordres de protecció i allunyament a les dones i infants víctimes de violència.

Necessitem una societat impregnada de valors feministes que faça ús de tots els instruments que tinga a l'abast per acabar amb aquesta xacra. Tant pel que fa als casos de violència més flagrants -els assassinats i les violacions- com també totes aquelles violències simbòliques i quotidianes -com la invisibilització de les dones o la hipersexualització dels seus cossos- que suposen un menyspreu, una discriminació i una desigualtat cap a les dones.

La comprensió d’aquestes violències és fonamental per executar mesures de prevenció, detecció i abordatge que combaten els estereotips de gènere i que promoguen un nou plantejament de les relacions afectives.
Àngela Davis afirmava: "Radical vol dir simplement anar a l'arrel del problema". L'objectiu del moviment feminista és precisament lluitar per arrencar l'arrel del sistema heteropatriarcal i el País Valencià ha de construir la seua oportunitat de  fer-ho possible.

Per un País Valencià de dones i homes lliures.
Dones amb tots els drets!

Mots clau
: 25N dona ERPV JERPV