País Valencià

ELS GRUPS DE LES CORTS ES NEGUEN A PARLAR DE L'APLICACIÓ DEL 155 I ELS EMPRESONAMENTS A CATALUNYA.

Josep Barberà en la manifestació per la llibertat dels presos polítics a Barcelona el 7 de novembre passat
València, 1 de desembre de 2017.
ERPV

Els grups representats a les Corts Valencianes s'han negat a debatre, a proposta d'Esquerra Republicana del País Valencià junt amb Esquerra Valenciana, sobre la situació de Catalunya. D'aquesta manera eviten, una vegada més, haver de posicionar-se sobre un dels temes més greus quant a drets polítics d'un poble i d'agressió a l'autogovern d'aquest.

El passat 3 de novembre Esquerra Republicana del País Valencià va portar a la Mesa de les Corts un prec perquè es poguera debatre al Ple l'aplicació de l'article 155 de la Constitució i les detencions i empresonament del Vicepresident de la Generalitat i set consellers del govern català. Hui, 29 de novembre es reuneix el Ple de les Corts sense que cap partit dels representats haja atès la petició.

Per al President d'Esquerra, Josep Barberà, no és moment de posar-se de perfil davant una situació que ja comença a estendre's a casa nostra, "En els darrers mesos i setmanes hem vist com les estructures de l'Estat Espanyol posen traves i es barra el pas a iniciatives polítiques i legislatives valencianes". Barberà ha afegit que el problema rau en bona mesura en el fet que el llindar electoral del 5 per cent ha deixat fora de les Corts part del valencianisme polític "si no es baixa la barrera electoral en aquesta legislatura, tal com van acordar les Corts per unanimitat el passat més de maig, posem en perill que la veu de tot el valencianisme polític estiga representada pluralment a les nostres Corts".

No entenem que aquelles forces que s'autopromocionen com progressistes i valencianistes no vulguen debatre i condemnar uns fets que està patint un poble unit al valencià per lligams, culturals, lingüístics i econòmics i que té un govern com el nostre: la Generalitat. "És preocupant veure com, mentre arreu el món hi ha manifestacions i mostres de rebuig cap a l'actuació de repressió política de l'Estat contra Catalunya sota el pretext del 155 i la falsa constitucionalitat, ací ningú alça la veu. Hem arribat a un punt en què l'equidistància ratlla la indecència". Carrecs electes de països com Finlàndia, Canadà, Irlanda o Gran Bretanya, entre d'altres, han condemnat públicament l'aplicació del 155 i l'empresonament de part del govern català. Costa creure que cap grup ni representant polític valencià vulga posicionar-se mentre viem com l'Estat Espanyol tomba inciatives legals valencianes i amenaça amb continuar fent-ho.