País Valencià

ESQUERRA REPUBLICANA PREGUNTARÀ AL GOVERN ESPANYOL PER LA IMPUNITAT DELS FEIXISTES EN L'ACTE DE LES MAGUES DE GENER.

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats preguntarà al govern de Mariano Rajoy per la impunitat dels col·lectius feixistes en l'acte de les Magues de Gener que es va celebrar el passat 7 de gener a la ciutat de València. En concret demanarà explicacions sobre la passivitat de les forces policials i quines mesures pensen adoptar contra els responsables i els participants.

Convocats a través de les xarxes socials pels líders sobradament coneguts per les forces policials i delegació de govern, un grup de feixistes estigueren en tot moment proferint insults i amenaces tant a les protagonistes de la desfilada com al públic, la majoria xiquets i xiquetes davant la mirada i la inactivitat de la policia.

El passat 7 de gener es va celebrar la Cavalcada de les Magues de Gener, un acte que es recupera de la segona república i que va adreçat a la xicalla de la ciutat sota el lema "Pau i Cultura" i en el que, de forma lúdica, les magues Llibertat, Igualtat i Fraternitat-sororitat desfilen pel centre de la ciutat regallant caramels als xiquets i xiquetes, acompanyades d'un seguici de gegants i cabuts, sufragistes, colles de dolçaines, muixerangues i grups de danses.

Des d'Esquerra Republicana del País Valencià considerem que en un acte pels drets de la infància i a favor de la Pau i la Cultura no es pot consentir que l'extrema dreta més barroera i inculta amenace la població infantil.

Aquesta no és la primera vegada que el grup parlamentari d'Esquerra pregunta pel feixisme consentit als carrers de València. Ja ho férem arran els actes violents del passat 9 d'octubre sobre la qual reberem com a resposta un escrit amb dades prou tergiversades que ens parlava de congruència, oportunitat i proporcionalitat en l'actuació policial.