País Valencià

Més Xixona demana responsabilitats al Consell i a l'empresa Piedra Negra

Des del grup municipal Més Xixona i davant les greus imatges i declaracions que s'han fet sobre la Planta de fem de Piedra Negra volem fer les següents declaracions.
Primer de tot dir que Xixona no enterra res, és una empresa privada junt amb la Generalitat qui té les competències en la Planta. Demanem als periòdics que siguen més exactes i parlen de Piedra Negra, ja que del contrari és una falta de respecte al nostre poble.
En segon lloc, Més Xixona i els col·lectius i persones que el componen fa anys que lluiten perquè es facen les coses correctament en la planta, cosa que no s'ha fet mai amb el govern del PP i que tampoc s'està fent ara amb el del PSOE i Compromís. L'herència rebuda va ser molt roïna, però després de més de dos anys de govern aquests partits podrien haver fet alguna cosa més. Amb les imatges i les declaracions que han eixit a llum aquests dies es demostra que ha canviat ben poc. L'Alcaldessa de Xixona és presidenta del Consorci i hauria de sol·licitar responsabilitats al govern de la Generalitat, que és el del seu partit, i assumir-ne les que li pertoquen.
En tercer lloc, demanem al Govern de la Generalitat que demane les responsabilitats que corresponguen a l'empresa concessionària de la planta, que faça més controls i que canvie la llei perquè l'Ajuntament de Xixona puga també controlar què es fa en aquestes instal·lacions, cosa que ara no es pot realitzar.
Totes aquestes notícies fan molt de mal perquè els xixonencs i les xixonenques estan molt conscienciats i sí que reciclen, però sembla que no serveix de res. Volem recordar que el poble de Xixona només tira a planta allò que tirem al contenidor verd (restes), que totes les fraccions (envasos, paper, vidre, etc) va a empreses diferents que sí que reciclen.
Xixona és un municipi model en aquest sentit i pensem que hem de continuar donant exemple encara que l'empresa Piedra Negra (propietat de Ferrovial) i el Govern Valencià no facen la seua faena. Recordem, que per millorar aquest reciclatge hem implementat les següents mesures gràcies al nou contracte amb l'empresa de recollida de residus:
Menys punts recol·lectors però molt més complets per facilitar-ne l'arreplegada, la seguretat i reduir les molèsties al veïnat. També, sempre que es puga, que estiguen a 150m de les vivendes.
Estem en període de proves amb els contenidors que ara tenim, feu-nos arribar les suggerències que tingueu per Línia Verda, instàncies a l'Ajuntament... En segon terme es començarà amb els disseminats i altres. Després de tot açò es posaran panells amb la ubicació dels punts de recollida, es faran campanyes d'informació i conscienciació.
En breu començarà la recollida selectiva també al Casc Antic de Xixona i es facilitarà a tots els veïns de la zona un poal per fer-ho més fàcil.
Des de Més Xixona continuarem amb aquesta lluita perquè és un dels objectius principals que tenim, si els governs no canvien serà el poble qui canvie els governs.