País Valencià

Bellreguard: No a la imposició del castellà.

Aquests dies vivim al municipi de Bellreguard el que vam viure a la ciutat de València l’any passat: un requeriment de la Delegació govern espanyol en què li exigeix que, en el termini d’un mes, canvie la retolació dels senyals de trànsit del municipi perquè estiga també en castellà.

Des d’Esquerra Republicana del País Valencià volem manifestar la solidaritat amb l’alcalde de Bellreguard, Àlex Ruiz, i ens posem al seu costat per defensar la normalització del valencià. Si la llei d’Ús i Ensenyament del Valencià anul·la la prohibició i la persecució de la nostra llengua, i per tant permet fer-ne un ús normal, no pot ser que altres lleis estatals sempre acaben marginant la legislació valenciana. De fet, la Delegació del govern espanyol altera la pau social del poble, amb una excusa artificial i amb supòsits que no han existit en gairebé trenta anys d’existència d’aquests senyals, per tal d’imposar el castellà.

El govern espanyol no pot emparar-se en lleis de trànsit ni en lleis supremes, perquè en definitiva és això el que estan fent amb l’ultimàtum d’obligar a retolar en castellà: supremacisme lingüístic. Aquest cas és un més dels que patim diàriament i hem de dir prou. El poble valencià té dret a viure plenament en valencià i a que no li imposen el castellà com si fóra una colònia de Madrid.

Bellreguard: Sí al valencià.

València, 16 de febrer de 2018