País Valencià

Perquè si parem les dones aturem el món, aquest 8 de març vaga!

Des de la secretaria de les Dones d'ERPV-EV volem animar-vos a fer vaga el pròxim 8 de març i a participar de les diverses manifestacions que hi ha previstes arreu el País Valencià.

Aquesta vaga no és solament una vaga simbòlica. Parem-nos a pensar per un moment que si de debò pararem totes aturaríem el món i palesaríem allò que sabem: que sense nosaltres no hi ha economia, no hi ha comerç, no hi ha escola, no hi ha sanitat, no hi ha investigació, no hi ha política, no hi ha qui pare atenció a les famílies i així un  llarg etcètera.

Encara avui se'ns vol sota la invisibilitat que ens dóna la llosa del masclisme que en major o menor mesura ens envolta al treball, a la Universitat, a l'empresa, a la política. Per això hem de fer-nos visibles i una bona manera, la millor sens dubte, és parar-nos, parar el món per un dia.

Vos animem a fer vaga i a participar de les manifestacions convocades.

Alacant. 19 h, manifestació Pça del Mercat.
Alcoi. 12 h, concentració davant l'ajuntament.
Castelló de la Plana. 12 h, concentració Pça. de maria Agustina.
Cocentaina. 11 h, cercavila des de la Pça de la Vila.
València. 18 h, manifestació des dels jardins del Parterre.
8 DE MARÇ DIA INTERNACIONAL DE LES DONES. MANIFEST D'ERPV-EV / JERPV.

De nou, el 8 de març de 2018, commemorarem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i impregna els 365 dies de l’any i totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat.

Des d’Esquerra Republicana i les JERPV treballem dia a dia per garantir que els drets de les dones, siguen plenament efectius i no es vulneren en cap circumstància.

Tot i els avenços realitzats, les desigualtats i les discriminacions cap a les dones encara estan presents i són massa punyents alhora. Les situacions de vulnerabilitat són més crues per a les dones, i això es tradueix en una major precarietat laboral d’aquestes i una feminització de la pobresa, entre d’altres. De fet, un estudi recent d’Enginyeria Sense Fronteres fa evident que 7 de cada 10 víctimes de pobresa energètica són dones. Però la discriminació no queda ací. Més d’un 70% dels contractes a temps parcials ho són de dones. I en aquesta mateixa línia l’Observatori Dona i Empresa assenyala que més del 70% de les empreses no tenen cap dona als seus Consells d’Administració. Això contrasta amb l’àmbit educatiu, a on les dones representen el 60% de les llicenciades i en canvi els càrrecs de més rellevància, en tots els sectors, continuen sent ocupats majoritàriament per homes. El sostre de vidre doncs, encara no s’ha trencat i segueix limitant les possibilitats d’ascens de les dones.

Al País Valencià la bretxa salarial entre homes i dones se situa en un 24,24% , una dada que ens obliga a treballar per eradicar-la, igual que diversos països europeus adopten noves mesures per fer-hi front.

Des d’ERPV treballem per impulsar la corresponsabilitat entre dones i homes, i volem col·laborar a tirar endavant polítiques de conciliació de la vida laboral, personal i familiar per garantir que les dones tinguen dret a  gaudir de temps de lleure i participació en igualtat de condicions que els homes. També és important replantejar els permisos de maternitat i paternitat apostant per permisos iguals i intransferibles. A més, cal implantar al nostre país uns horaris més racionals.

No deixem tampoc de reivindicar el dret com a dones a decidir sobre el propi cos i el dret a una maternitat desitjada i segura tant com a no exercir-la si així ho decidim, vetllant també perquè les dones joves de 16 i 17 anys puguin exercir aquest dret lliurement. Els darrers mesos també hem denunciat públicament els casos d’agressions sexuals que han sortit a la llum pública i continuarem treballant per prevenir-les, per reparar les víctimes i castigar-ne els autors.

Apel·lem a la mobilització a favor dels drets de les dones, avui i cada dia de l’any, per seguir contribuint a una societat més justa i igualitària que faça de la futura República Valenciana una República Feminista de dones i homes lliures.

Dones amb tots els drets! 8 de març de 2018