País Valencià

ESQUERRA REPUBLICANA ES PRESENTA AL CAMP DE TÚRIA.

A la Llar dels Majors, un dels edificis amb més història de La Pobla de Vallbona, ha tingut lloc l'acte de presentació d'Esquerra Republicana del País Valencià al Camp de Túria, setmanes després que es constituïra la secció local d'aquest municipi del Camp de Túria.

L'acte ha comptat amb la participació de la diputada al Congrés Ester Capella, el President de la secció local de La Pobla de Vallbona Francesc Server i el President d'Esquerra Republicana del País Valencià Josep Barberà.

La diputada al Congrés ha remarcat "la capacitat de suma i la voluntat transformadora que ha acompanyat Esquerra Republicana històricament, una voluntat de canvi que ens segueix fent lluitar pel dret a la vaga, el dret de les dones, el dret a l'educació, i tants altres que continuarem reivindicant. La nostra voluntat és la de la suma de les esquerres en la defensa dels principis i valors republicans i a aquest objectiu tothom hi és cridat a abocar esforços".

Ester Capella ha parlat de la situació del President d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, empresonat a Estremera des del mes de novembre i a qui visita cada setmana. Ha explicat que Junqueras està fort, que no li fa por la presó i és ben conscient que estarà el temps que calga perquè està prés per una qüestió política, no jurídica. "L'Oriol em diu que el que és important no som cadascú de nosaltres, que ells és circumstancialment President gràcies a un partit generós, però el rellevant és el projecte col·lectiu republicà nascut en els anys 30"

Per la seua banda, Josep Barberà ha recordat la tasca que fan els diputats i senadors d'Esquerra a Madrid, entre d'altres, la petició de rehabilitació del Mas de Baló a Riba-roja de Túria, la prolongació de la via verda De Benaguasil fins al Parc del Túria, la millora i condicionament de la carretera entre La Pobla i riba-roja, i la millora del transport públic comarcal. De totes aquestes esmenes als pressupostos generals presentades pel nostre grup, cap d'elles fou acceptada pel partit que després fa promeses ací a la comarca.

El president dels republicans valencians ha remarcat que "som independentistes perquè som d'esquerres. El nostre no és un projecte ètnic, és un projecte social".

Barberà ha felicitat la nova secció local i ha recordat l'augment de militància del darrer any. Una militància a la qual ha dit que "...El partit donarà les ferramentes a la gent per a facilitar que puguen avançar en la voluntat persistent de fer que els nostres conciutadans tinguen una vida digna: escoles dignes, salaris dignes i treballs dignes".

Josep Barberà i Ester Capella han arribat a La Pobla de Vallbona des de Crevillent on aquest migdia han participat de la calçotada i gatxamigada popular convocada pel Casal Jaume I d'aquesta ciutat del Baix Vinalopó.