País Valencià

UNA MISTELA REPUBLICANA EN MEMÒRIA DE MARCO MIRANDA

Amb motiu de l'estada a València de Paco Marco, nét de Vicent Marco Miranda, Esquerra va organitzar ahir una trobada amb republicans valencians de diverses procedències per compartir informació sobre el qui fou el primer alcalde republicà.

La tertúlia republicana, celebrada a la seu d'Esquerra Republicana a València, va comptar amb l'assistència de republicans i republicanes procedents del món acadèmic, polític, periodístic i de l'activisme ciutadà.

El fet de tractar-se d'una trobada informal, allunyada dels cànons de partit, íntima i reduïda va propiciar la conversa fluida i desinhibida farcida d'anècdotes sobre Marco Miranda, com puga ser com va arribar Marco Miranda al valencianisme, les dificultats en aconseguir que la imatge de Marco Miranda estiguera a la galeria de l'Ajuntament de València, la vinculació a la massoneria de Marco Miranda (que trobem fins i tot en els elements de la seua tomba) o el sentit del republicanisme valencià en l'actualitat.

Amb aquesta tertúlia republicana s'enceta un cicle en el qual s'abordaran temes ben diversos que van des de l'urbanisme a l'ensenyament passant pel sistema de pensions o el medi ambient, sempre des de la perspectiva republicana del País Valencià. El Secretari d'Organització Francesc Sanxis valorava positivament la primera tertúlia en la mesura què "és interessant que la gent republicana provinent d'àmbits diversos tinga l'oportunitat de raonar i debatre sense cap tipus de presió, i aquesta és la finalitat del cicle que encetavem amb aquesta primera trobada al voltant de la figura de Marco Miranda".