País Valencià

PAÍS VALENCIÀ. LLIBERTAT. REPÚBLICA. Aquest 21 d'abril totes al carrer!

De deu, de vint, de cent anys,
ens ve la història.
I no arriba el moment
de tastar glòria.
La glòria del després
no m'és problema.
Ara per ara, què?
Res!, passar pena.
I no en volem passar,
me cague en dena!
Ovidi Montllor Als nous amos

Esquerra Republicana del País Valencià s'adhereix i anima a tots els valencians i valencianes a participar en la manifestació que, un any més, convoca Acció Cultural del País Valencià ACPV amb motiu de la diada del 25 d'abril i que enguany es farà dissabte que ve dia 21 d'abril sota el lema "País Valencià, un País obert".

El nostre partit anirà a la manifestació, junt amb totes les persones que vulguen acompanyar-nos, amb el lema "PAÍS VALENCIÀ. LLIBERTAT. REPÚBLICA".

L'organització convocant vol palesar el tarannà obert i tolerant que sempre ha caracteritzat la societat valenciana i que cal reivindicar ara més que mai, veient el reviscolament d'actituds sectàries, excloents i violentes que massa sovint apareixen als nostres carrers.

Aplaudim la decisió d'ACPV de retre homenatge a la figura de Guillem Agulló, el jove antifeixista de Burjassot assassinat ara fa 25 anys per un grup feixista que encara queda impune més enllà dels 4 anys de presó que va complir el seu assassí confés. Ara bé, lamentem la por que condiciona els qui han de prendre decisions polítiques en temps difícils com els actuals que han dut a posar el seu nom a un passatge dels jardins de Vivers. Guillem mereix un carrer amb cases, amb veïns, amb joves que es troben al bar de la cantonada, no un passatge amagat a un jardí. Esperem que algun dia arribe a la ciutat de València un govern amb menys por, que siga d'esquerres de debò i que faça justícia de debò a Guillem Agulló.

No volem oblidar què commemorem cada 25 d'abril. Commemorem la pèrdua dels Furs i, amb ells, de les nostres institucions i dels nostres drets com a poble a mans del primer borbó de la dinastia espanyola, FelipV. Han passat 311 anys des que se'ns aplicara el Decret de Nova Planta, el primer sistema de gestió política i administrativa centralitzador d'aquell borbó absolutista.

Qui anava a dir-nos després d'anys d'estudi d'aquella violència amb la qual es va acarnissar el règim de FelipV cremant pobles com Xàtiva i saquejant ciutats com Alcoi, Dénia o Alacant, que viuríem una situació com la d'ara mateix sota el paraigües d'un altre Borbó, d'un altre Felip: els diners per al Corredor Mediterrani se'n van a la rodalia de Madrid, es paralitza amb recursos al Constitucional qualsevol iniciativa legislativa o de regulació que supose un mínim d'autogovern, s'empren els recursos de l'estat per a fer retrocedir l'ús de la llengua, paguem com si fórem rics i som pobres i veiem com el nostre territori és l'últim en inversió pressupostària.

Qui ens hauria dit que veuríem la violència del règim vessada de nou contra el poble, en aquest cas el poble germà de Catalunya que la va patir el passat u d'octubre i que veu el seu govern empresonat o en l'exili. Qui ens hauria dit que el mateix règim empresonaria ciutadans per fer cançons, censuraria exposicions o embargaria llibres. Parem-nos per un moment i reflexionem sobre el que ens toca viure.

Aquest poble obert, acollidor i solidari no ha deixat mai de patir l'espoli i la violència de l'estat. Sempre hem estat esperant que "ens ho milloraren a la següent". Mai no hem deixat de patir la violència feixista que, protegida per ell, ens ha colpejat sense mirament fins al passat 9 d'octubre. No podem seguir fent com qui sent ploure. Ara com ara, els valencians de vella nissaga i els que acabem d'arribar patim l'espoli i el maltractament que hem patit sempre. Va sent hora que tots junts reclamem l'única via possible per a ser allò que decidim ser. Aquesta via per a Esquerra és la Sobirania Fiscal i l'avanç amb pas seré i ferm cap a la República del País Valencià. Com diu el president d'Esquerra, Josep Barberà "Només es demana un tracte just a l'amo, i nosaltres no en volem d'amo".

Sense amo, comencem a caminar. Dissabte 21 d'abril recorrerem els carrers de València amb un lema clar: PAÍS VALENCIÀ, LLIBERTAT, REPÚBLICA, perquè el País Valencià mai alçarà el vol sense llibertat, i perquè ja tenim clar que per a assolir eixa llibertat hem de deslliurar-nos de l'amo, caminem pacíficament, sense escarafalls, cívicament, cap a la República del País Valencià.

Esteu convidats i convidades a acompanyar-nos!