País Valencià

LA MANIFESTACIÓ DE LA DIADA NACIONAL DEL PAÍS VALENCIÀ, UN ÈXIT CONTRA EL FEIXISME.

Esquerra Republicana del País Valencià celebra el resultat general de la tradicional manifestació del 9 d’octubre i valora molt positivament l’elevada participació ciutadana que ha omplit els carrers de València amb més de 15 mil persones.

Malgrat les amenaces i el consegüent malestar que han marcat els dies previs a la diada, i tot i les reculades d’UGT i del PSPV en la convocatòria de la manifestació de la Comissió 9 d’Octubre, Esquerra Republicana del País Valencià destaca les xifres de participació i l’organització de la marxa que ha permès superar els entrebancs previs. Ha estat una jornada de reivindicació històrica marcada per la dignitat contra el feixisme, la condemna de la línia autoritària de l’Estat espanyol i la urgència del País Valencià per una sobirania fiscal i un dret civil valencià.

Una vegada més Esquerra Republicana es reafirma en la seua defensa de la tradicional manifestació de la vesprada del 9 d’octubre, manifestació que enguany va córrer el perill de no dur-se a terme davant la manca de fermesa de bona part dels membres de la Comissió 9 d’Octubre. Per al president d’ERPV, Josep Barberà «tot i l’èxit de participació en la manifestació de la Diada cal que les forces polítiques, sindicals i teixit associatiu, analitzem a quina situació ens han dut les polítiques tèbies que no fan segons què per por a despertar el monstre de l’extrema dreta blavera. El monstre mai ha deixat d’estar, i és responsabilitat del valencianisme evitar que se senta impune i lliure d’amenaçar i atemorir la població valenciana».

Hem de ser conscients que, de no ser pel fort dispositiu de seguretat ordenat per la delegació del Govern Espanyol, la manifestació no hauria estat en absolut pacífica. Al llarg de la manifestació hem vist com els líders del feixisme més perillós increpaven i insultaven els manifestants o entorpien el treball dels periodistes, i no voler mirar aquesta realitat no ens durà a bon lloc. Ara sabem que en som molts, més dels que ningú pensava, i que el feixisme no és nombrós, tal com es va comprovar en les dues manifestacions convocades abans i després de la nostra. Ara bé, també sabem que són violents i per a la violència només cal un grup reduït capaç de qualsevol acció violenta.

Així les coses, des d’Esquerra Republicana del País Valencià fem una crida a la reflexió. Haurem de tindre clar que no podem esperar que ningú ens amenace per defensar la llibertat i el dret del País Valencià a exigir un avanç en l’autogovern. No podem esperar que ens amenacen per adonar-nos que hem de defensar el País Valencià lliure d’espolis i sotmetiments, el País Valencià l’hem de defensar en cada acció cívica i política, el País Valencià ja no es pot permetre cap manca de fermesa més davant les pressions d’aquells que ens volen fer recular en aspectes per a nosaltres fonamentals com la sobirania fiscal, el dret civil valencià i l’autogovern. Perquè, no ens enganyem, allò que els fa mal és que les valencianes i els valencians continuem aspirant a decidir sobre els nostres recursos i el nostre futur.