País Valencià

Esquerra critica la censura que exerceix l'Ajuntament de València a les reivindicacions veïnals de Ciutat Vella

Raül Castanyer
El President d'Esquerra-VLC, Raül Castanyer, ha criticat 'la censura vergonyant a la que l'Ajuntament de València sotmet als veïns de la plaça Beneyto i Coll, a Ciutat Vella' en referència a la retirada de pancartes reivindicatives que veïns d'aquest emplaçament tenien exposades a les façanes d'un edifici declarat ruïnós per l'Ajuntament. Segons el dirigent republicà 'el consistori menteix quan declara a l'edifici en aquest sentit i, a banda, torna a callar per la força la lliure expressió d'uns veïns que encara no es creuen el que està passant'.

Els fets van ocórrer la passada matinada del 2 al 3 de setembre. Operaris de l'Ajuntament, amb Policies Locals i Bombers van retirar les pancartes que exigien a l'Ajuntament que no executara el desallotjament de l'edifici. Els veïns, però, van tornar a posar les pancartes a l'endemà següent, un gest que Castanyer ha considerat 'lògic i valent'. 'Els veïns de València estan farts d'un ajuntament que contínuament fa el que vol sense ajustar-se a una lògica coherent i, a banda, no respecta qualsevol opinió discrepant amb la seua gestió', ha sentenciat el dirigent independentista.

Per altra banda, Castanyer s'ha solidaritzat amb els manifestants que en les properes setmanes acudiran a la Fiscalia a declarar per suposats insults contra agents de l'autoritat que van actuar violentament contra manifestants al barri del Cabanyal el passat mes d'abril i entre els quals es troba un militant d'Esquerra i les JERPV. En les seues paraules, 'Esquerra estarà al costat dels acusats i se solidaritza amb tots aquells que, intentant defensar pacífica i lliurement la seua opinió, van ser agredits pels agents de Peralta i, amb la connivència del PP, acaben davant del jutge de manera injusta i desproporcionada'.