País Valencià

• Reunió amb representants de la plataforma CIEsNO i CEAR
ERPV
07/12/18

El president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, va acompanyar els senadors Josep Rufà, Xavier Castellana i Robert Masih en una visita al CIE de Sapadors la vesprada de dimecres. El d'Esquerra és el primer grup polític que visita les instal·lacions del Centre d’Internament d’Estrangers de València.

La visita, de dues hores de durada, va tindre lloc després d’una reunió amb representants de CEAR i de la Plataforma CIEs NO, una reunió valuosa en la qual pogueren obtindre informació sobre els casos dels menors que han passat i estan a aquest CIE així com del malalt infectat pel VIH que hi ha pendent de resolució i de la denúncia d’agressions de fa pocs dies.

La visita al CIE de Sapadors, segons el senador d’Esquerra Republicana Xavier Castellana respon a la tasca de control al govern Espanyol del grup parlamentari republicà al senat. “Auditem que els fets s’adiguen a les paraules. El País Valencià té un grup de 12 senadors que han de vetllar perquè la tasca de govern es faça. El respecte dels drets no es limita a les paraules, sinó als fets”.

Al llarg de dues hores, els senadors i el president d’ERPV han visitat totes les dependències del Centre d’Internament d’Estrangers i han pogut parlar amb alguns dels interns així com membres de la Creu Roja. A l’eixida han manifestat que portaran al senat totes les qüestions sobre les quals cal tindre més dades, sobretot, en aquelles que tenen relació amb el respecte dels drets fonamentals. En aquest sentit, Josep Barberà ha explicat que “acaben d’alliberar 5 menors. Això vol dir que ací hi ha hagut menors, quan la llei ho impedeix”.

El senador republicà Xavier Castellana ha reivindicat la tasca d’Esquerra en la defensa dels drets humans des de les institucions “Som internacionalistes i defensem els drets humans arreu el món. Com a grup d’Esquerra Republicana el nostre àmbit d’actuació és el País Valencià, Catalunya i les Illes. Esquerra Republicana del País Valencià té un grup de 12 senadors per tal de vehicular les seues demandes i atendre a la defensa dels interessos dels valencians i les valencianes.”

A partir d'ara, i amb la informació recollida, ens posem a treballar perquè moltes qüestions que no estan clares s'expliquen en seu parlamentària, com ara per què no es dona tota la informació a la plataforma CIEsNO i a CEAR, entitats que treballen i vetlen pels drets de les persones internades, màxim en el cas de menors, malalts i gent que pateix persecució de qualsevol tipus al seu país d'origen. Com va dir Josep Barberà als mitjans abans de la visita "el CIE no pot ser un pou negre sobre el qual no hi haja transparència".

Xavier Castellana va deixar clar que Esquerra Republicana està pel tancament dels CIE però "mentre hi haja un CIE obert, és la nostra obligació vetlar pel respecte dels drets de les persones  internades".