País Valencià

LA MINISTRA RIBERA ES COMPROMET AMB ESQUERRA REPUBLICANA A SEGELLAR EL CASTOR

La ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera s'ha compromés a segellar la plataforma i els pous del Castor en la seua compareixença a la Comissió de Transició Ecològica del senat a petició del senador Miquel Aubà. Esquerra va demanar aquesta compareixença davant la falta de concreció de les respostes del govern espanyol a les preguntes per escrit que el senador republicà havia formulat sobre el desmantellament d'aquesta infrastructura que va afectar directament més de 40.000 persones de les comarques del Baix Maestrat i el Montsià al País Valencià i a Catalunya.

El senador Miquel Aubà ha mostrat la seva satisfacció amb el compromís de la ministra “estem satisfets amb la decisió del govern de passar a l’acció i de segellar definitivament els pous i de desmantellar les instal·lacions, tal com havíem demanat de manera reiterada des d’Esquerra Republicana”, ha posat en valor Miquel Aubà.

El senador ha afirmat: ‘L’anunci de la Ministra de que activarà en poques setmanes la tramitació per fer la clausura definitiva dels pous, i més endavant el desmantellament total de les instal·lacions, suposa un punt de no retorn que el govern haurà d’acompanyar amb més accions per revertir les pèrdues i danys provocats a tots els consumidors i afectats pel despropòsit del Castor’.

Aubà, després de valorar molt positivament la resposta de la Ministra, li ha demanat una major transparència i col·laboració, i que li facilitin la còpia dels sis estudis d’Escal UGS que el grup republicà  li va sol·licitar per escrit el passat mes de setembre.