País Valencià

GUILLEM AGULLÓ ENCAPÇALA LA CANDIDATURA D’ESQUERRA REPUBLICANA DEL PAÍS VALENCIÀ A LES ELECCIONS EUROPEES.

ERPV 10/02/19
Josep Barberà: "...poques persones representen tan bé com Guillem la dignitat d’este País. Ens situa com l’única força valenciana que planta cara a l’Estat. La nostra és una candidatura plural de forces independentistes".

El Congrés Extraordinari que s’ha celebrat aquest dissabte ha triat per unanimitat Guillem Agulló candidat valencià a la llista d’Esquerra Republicana a les pròximes eleccions europees del 26 de maig. El congrés, en el qual han participat militants, simpatitzants i amics ha triat també les altres tres persones que acompanyaran Agulló en la candidatura. Es tracta de la independent Maria Pérez i Company, de Barxeta, Rebeca Abad i Brotons d’Alcoi i Juanvi Salavert i Pons, de Tavernes de la Valldigna.

La valenciana ha sigut la primera federació d’Esquerra Republicana en celebrar el congrés extraordinari de tria de candidats. Guillem Agulló, Maria Pérez, Rebeca Abad i Juanvi Salavert s’integraran en la coalició ER-Bildu-BNG.

Guillem Agulló ha començat la intervenció manifestant el desig de participar en la coalició a les europees. "Me preguntava què podia fer estos últims anys davant de la repressió que estem patint, i desitjava que me proposaren que fora candidat en Esquerra Republicana. Ho desitjava perquè amb Esquerra Republicana compartisc el dolor, la república, la lluita pel benestar social... tot allò que representa la República i eixos valors que tenim com a poble sobirà".

Agulló ha fet referència als embats de l’Estat, als presos i preses polítiques i persones exiliades. Després d’enumerar-ne tots els noms ha afirmat "Em sent identificat i acompanyat en la seua lluita perquè també és la meua", i ha finalitzat reclamant que ara cal lluitar més que mai per les llibertats: "no parlaré de les necessitats del nostre poble, vaig a parlar de llibertat". El assistents al Congrés han ovacionat Guillem Agulló i han ratificat, votant per unanimitat, la seua candidatura.

El president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, ha dit que "poques persones representen tan bé com Guillem la dignitat d’este País. Ens situa com l’única força valenciana que planta cara a l’Estat. La nostra és una candidatura plural de forces independentistes".Barberà ha volgut agrair especialment la presència d’independents a la candidatura, com ara Guillem Agulló i Maria Pérez, així com totes les mostres de suport que Esquerra està rebent en els darrers mesos. En aquest sentit, Barberà ha manifestat que "el projecte d’ERPV està més fort que mai i és més necessari que mai. Això ho veiem poble a poble i comarca a comarca, on moltíssimes persones s’apropen a donar-nos suport i a encoratjar-nos en la nostra tasca".

La jove activista de Barxeta, Maria Pérez Company, s’ha definit com a activista pel Medi Ambient, animalista, feminista i defensora dels drets humans. Ha fet una crida a la gent més jove del País Valencià: "si no eres feminista i no defenses els drets de les persones no ets jove. Els joves no ens podem quedar a casa. Hem de dur la veu dels presos polítics a Europa".

Per la seua banda la jove militant d’Alcoi, Rebeca Abad, s’ha preguntat pel paper que pot jugar en la candidatura europea per a respondre’s ella mateixa que "cal donar veu a la gent dels pobles i crec que tots junts podem arribar lluny".

Juanvi Salavert forma part de la candidatura a les eleccions municipals de Tavernes de la Valldigna per la coalició l'Esquerra de Tavernes i ja va formar part de la candidatura a les europees de 2015 Ha parlat de la proximitat necessària d'Europa "hem d'explicar a tota la gent la necessitat d'estar a Europa perquè és a Europa on es fan polítiques que determinen allò que vivim al pobles".