País Valencià

CAPS DE LLISTA CORTS GENERALS: Castelló, Santi Zorío

Santi Zorío ha sigut, fins l'estiu passat, regidor de Borriana per Compromís. Destacat dirigent del Bloc, va donar el pas de militar en ERPV, decebut per l'actitud dels líders de la coalició davant la repressió de l'estat en el procés català i buscant, com sempre ho ha fet, una voluntat clara i ferma de fer fornt a l'espoli que patim els valencians. Ell mateix ens explica per què està a ERPV, per què cal votar ERPV i quins aspectes de la política són urgents des del seu punt de vista.

Estic militant en ERPV perquè representa tots els valors ideològics que tinc: Republicanisme, llibertat, fraternitat entre els pobles i el sentiment de País, unit, alegre i combatiu i crec que cal votar-nos el pròxim 28 d'abril perquè ERPV no traeix els seus ideals, intentant portar a bon port, sempre, els seus sans valors democràtics, sentint i acceptant els anhels i necessitats de la ciutadania. Ara com ara, Esquerra és l'única força política que ha plantat cara a l'estat i al règim del 78, els únics que han fet escac al rei. si volem que el País Valencià siga defensat de debò, ERPV ha d'estar al Congrès.

Vull destacar, a més que els meus companys de candidatura a la Generalitat, a Europa i al Congrés i Senat, són el més granat i significatiu en ideals del partit. Malgrat que a alguna d'elles no la conec tant com voldría, sé que tenen el suficient carisma com per a dur a terme una gran labor política en defensa del País Valencià i de tots els seus valors.

Des del meu punt de vista hi ha una urgència política al País Valencià: acabar amb l'espoli al qual ens està sotmetent l'Estat centralista. També que la nostra llengua, sempre jutjada i posada en dubte, ridiculitzada i menyspreada, se situe al mateix nivell que el castellà, en tots els nivells i organismes oficials. Per tant, eixim a reivindicar l'autogovern tant polític com econòmic i cultural. El tracte donat al nostre País ha sigut sempre el d'una colònia que aporta molt més del que rep sent una terra empobrida que només s'ha dedicat a oferir noves glòries, per no parlar dels ofensius noms que ens profereixen: Comunidad(de veïns), Levante(feliz)