País Valencià

LLIBERTAT, DEMOCRÀCIA, REPÚBLICA #AlbinyanaPresident Vídeo i programa per al #28A

ERPV, 20 d'abril de 2019

S'acosta el 28 d'abril. Valencianes i valencians acudirem a votar les persones que ocuparan escons a les Corts Valencianes, el Congrés dels Diputats i el Senat.

Ens ho juguem tot aquest #28A. Necessitem que els escons a les Corts, al Congrés i al Senat estiguen ocupats per persones que no tinguen por a l'hora de defensar els interessos del País Valencià. Fa 40 anys perdérem l'oportunitat de què se'ns considerara nacionalitat històrica i hem vist com, a poc a poc, s'ha rebaixat el nivell d'exigència respecte dels nostres drets.

A Esquerra Republicana del País Valencià venim parlant de l'espoli des de fa 15 anys i aquest fet ha provocat que a hores d'ara les forces polítiques que es diuen valencianistes parlen tímidament de "finançament just". No volem cap finançament just, no són bons els eufemismes per a la política, no volem que ens maltracten menys del que ho fan les estructures de l'estat des de fa tant de temps. Volem que deixen de maltractar-nos i de prendre'ns allò que és nostre.

D'altra banda en aquestes eleccions nacionals i estatals ens juguem les nostres llibertats democràtiques. L'estat no perdona la dissidència i permet tindre idees sempre que no es duguen a la pràctica. Podem parlar de república, enyorar-la però no podem plantejar-la de debò. De fet, tot allò que qüestione el règim, siga una cançó, un llibre o una exposició és motiu de repressió. També ho és voler dur a la pràctica el mandat d'un poble si aquest demana a les urnes viure en una república independent.

I direu, i això que té a veure amb valencianes i valencians?, molt. Volem que el País Valencià trie el seu camí, gestione els seus recursos, s'oblide de les lleis intervingudes i paralitzades pel Tribunal Constitucional. Volem garantir la llibertat de totes les persones que viuen al País Valencià, independentment d'on hagen nascut.

Només des de la gestió dels nostres propis recursos podrem planificar la nostra sanitat, l'escola i la universitat, la investigació, la gestió complexa gestió territorial amb un interior despoblat i una costa massificada, el benestar de la gent gran. Per això, en aquesta ocasió, no val a posar xifres de llits d'hospitals, o de milions destinats a beques. El sistema està en fallida i hem d'eixir a reivindicar un canvi radical.

Si voleu consultar el nostre programa, cliqueu en aquest enllaç.

Votar ERPV a les Corts Valencianes és garantir la defensa de la llengua sense exempcions, exigir el requisit lingüístic per a la funció pública, posar en marxa un sistema de recerca científica valencià allunyat de l'almoina i que consolide equips, pressionar perquè la gestió del territori vaja de la mà del medi ambient i la planificació basada en l'equilibri entre costa i interior. És tindre una força política que aposta pels serveis públics de debò en la sanitat, l'escola o els mitjans de comunicació.

Votar ERPV al Congrés dels diputats és confiar en persones disposades a dir NO a l'espoli que no transigiran amb excuses que perpetuen la discriminació econòmica i, per tant, social, empresarial, cultural i d'infraestructures. És tindre gent al Congrés que es plantarà "caiga qui caiga" davant el menyspreu de l'estat.

Votar ERPV al senat, la cambra que aprova les lleis, és garantir els interessos dels valencians una volta més. En la passada legislatura, i sense tindre senadors valencians, els companys d'Esquerra Republicana de Catalunya han defensat i aprovat mesures com la moció de protecció als cítrics valencians (2016) o la moció de condemna de l'assassinat de Guillem Agulló. El País Valencià necessita senadors que es dediquen al cent per cent a defensar el nostre territori.

• LLIBERTAT, DEMOCRÀCIA, REPÚBLICA #AlbinyanaPresident