País Valencià

LLIBRES DE CAMPANYA. Què lligen les nostres candidates i candidats

ERPV, 23 d'abril de 2019.

Hui, 23 d'abril, dia del llibre, hem preguntat a les persones  que encapçalen les nostres candidatures què estan llegint o què acaben de llegir que els haja agradat. No deuen tindre massa temps per llegir, tot i això totes elles furten temps a l'agenda per llegir.

Ens ha quedat un llistat de recomanacions de caràcter molt polític, format quasi totalment per l'assaig ideològic. Des d'Esquerra Republicana del País Valencià no volem deixar passar l'ocasió per recomanar, a més, un llibre fonamental per entendre el tarannà del nostre candidat a la Presidència de la  Generalitat per això vos recomanem "Josep Lluís Albinyana. Un president sense País" del periodista Carles Senso i editat per El petit editor i que teniu a la imatge d'aquest post. Res com anar a la font per tindre informació de primera.

El millor d'haver de preparar aquest post ha sigut l'encreuament de missatges entre candidats i candidates comentant i suggerint-se entre ells títols. Entendreu que no fem pública la conversa pel grup de whatsapp, aquestes coses no van amb nosaltres.

Si voleu tindre una llista de suggeriments per a la lectura política, preneu nota.

El primer a contestar ha sigut Marc Casanova, candidat pel Jovent Republicà a Europa per Ara Repúbliques. Marc està llegint "Adults in the room" de Iannis Varoufakis.
La també candidata a Europa per ERPV Maria Pérez combina la participació en actes de campanya amb la preparació de les oposicions. Però com que el temari no és massa atractiu, descansa quan pot llegint en anglès "Colombia" de Jenny Pearce.
En el cas del cap de llista a Europa pel País Valencià en la coalició Ara Repúbliques, Guillem Agulló, està intentant compaginar el gaudi de la família amb els actes de campanya i la lectura de "Al principi de tot hi ha la guerra" d'Agustí Gil Matamala.

El candidat a la Presidència de la Generalitat i cap de llista per Castelló a les Corts, Josep Lluís Albinyana llegeix en aquests moments "La primera república" de Javier Echenagusia. Ens confessa al grup de candidatures de whatsapp que es tracta d'un llibre "d'escàs interès com assaig,  però reproduint moltes fonts documentals dels diaris de sessions, premsa i proclames de reivindicacions socials" no és d'estranyar que parlar o sentir parlar Albinyana siga escoltar la memòria i el banc de dades d'aquest país.
El candidat a les Corts i president d'ERPV Josep Barberà té sempre tres o quatre lectures en marxa. De totes elles ens recomana "De la guerra" de Carl Von Clause, tot i que demana recomanar un llibre que va llegir fa uns mesos, el darrer de Toni Mollà "Tot entra en el pes", un autor del qual no se'n perd cap.
Tots a Esquerra Republicana del País Valencià estem convençuts que Mikel Forcada, candida no dorm. Atén les classes a la Universitat d'Alacant, brega davant la Junta Electoral perquè no es quede cap llista al sud del país per presentar, compleix amb els actes de campanya i treu temps per llegir. Ara mateix està llegint "The Language instinct" de Steven Pinker. "Quedaré com el raret" diu Forcada amb qui recomanem una conversa sobre els factors instintius del llenguatge.

El candidat a senador per Castelló Francesc Puchol està ocupat en la lectura de "La rebeldía carlista" de Josep Miralles Climent.

El candidat al Congrés per Castelló Santi Zorio ha sigut també ben ràpid a contestar a la demanda de "quin llibre esteu llegint?". No dubta a recomanar "Els parlants valencians" de Vicent Beltran i Carles Segura.
Patrícia Minyana, candidata al Congrés per Alacant, ens recomana una novel·la sense abandonar el caire polític. Es tracta de la novel·la històrica d'Eduard Mira "El tinent anglès".
Jaume Ferrà, candidat al congrés per València, ha bromejat al grup assegurant amb sorna que "com vaig veure a Rivera anit jo estic pensat a rellegir Main Kampf". Jaume està llegint, ara sí de debò, un llibre sobre la creació del cristianisme per l'emperador Constantí  "Año 303, inventan el cristianismo".

Ja al final de la pluja de missatges, Marc ha preguntat "què vas a fer amb els llibres?, tuits?". Ha sigut aleshores quan s'han assabentat que anàvem a fer pública en aquest post la llista de lectures. Un exercici de voyeurisme, si voleu, que diu molt d'ells i elles. Hauria estat fàcil falsejar la resposta i quedar bé amb autores i autors del moment, però han optat per la sinceritat, com sempre. Comparteixen sense por allò que fan. Probablement perquè allò que fan a la vida publica i a la privada està estretament lligat al País Valencià que volen construir, la seua llengua, a la seua història i al seu futur.